| کد خبر: 103462 |

◄ حضور فرودگاه بین‌المللی مشهد در رتبه‌بندی جهانی ASQ

تین‌نیوز| دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ) شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از حضور فرودگاه بین‌المللی مشهد در کوارتر چهارم (سه ماهه چهارم سال جاری میلادی) مصادف با سه ماهه پاییز سال جاری در رنکینگ (رتبه‌بندی) جهانی ASQ خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، بهمن باقری ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای الزام ارتقاء حقوق شهروندی و خدمات فرودگاهی به مسافران، پس از بررسی‌های انجام شده و تحولات در زمینه صیانت از حقوق شهروندی و ارائه خدمات مناسب و بررسی نقاط ضعف و کاستی‌ها از دیدگاه مسافران در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، این فرودگاه در کوارتر چهارم (سه ماهه چهارم سال جاری میلادی) مصادف با سه ماهه پاییز سال جاری در رتبه‌بندی جهانی (ASQ) شرکت داده شد.

وی افزود: به همین منظور دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ) پس از دریافت پرسشنامه‌های طراحی شده استاندارد از سوی ACI و طبق برنامه‌های ارائه شده دپارتمان ASQ، در مجموع تعداد 350 پرسش‌نامه نظرسنجی از مسافران در پروازهای داخلی و بین‌المللی توزیع می‌کند.

باقری اظهار داشت: همچنین این  دفتر در نظر دارد پس از انجام این طرح در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد به عنوان پایلوت اول، فرودگاه مهرآباد را نیز در سال 2017 در رنکینگ جهانی ACI قرار دهد.

وی اظهار امیدواری کرد: در این راستا با کسب صلاحیت و شاخص‌های مورد نظر در LOS  (بررسی سطح خدمات فرودگاهی) فراهم کردن زمینه شرکت دیگر فرودگاه‌های پرترافیک کشور در رنکینگ مذکور از برنامه‌های دفتر ASQ است.

باقری همچنین یادآور شد: برنامه بررسی کیفیت خدمات فرودگاهی به صورت دوره‌ای و هر سه ماه یکبار در فرودگاه‌های متقاضی اجرا می‌شود. این طرح تنها شاخص تعیین کیفیت خدمات بر مبنای نظرسنجی مسافری بوده و شفافیت، اعتماد و اطمینان دوسویه مسافران و فرودگاه و افزایش اعتبار جهانی و منطقه‌ای فرودگاه، عضویت در کمیته‌های منطقه‌ای و جهانی، دریافت نشریات و گزارش‌های مربوط به ترافیک پروازی منطقه‌ای و جهانی، امکان تبادل دانش فرودگاهی و بهره‌مندی از آموزش‌های ارائه شده از سوی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI) از مزایای عضویت در این طرح است.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ وی اظهار امیدواری کرد؛ فرودگاه‌های کشور با ایجاد ظرفیت‌های مناسب و پتانسیل‌های روز افزون بتوانند به جایگاه‌های حائز اهمیتی در این رتبه‌بندی دست یابند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.