بازدید سایت : ۳۱۴۰۵

آغاز عملیات اجرایی احداث بخشی از باند دوم بزرگراه بافت- ارزوئیه- حاجی آباد

معاون ساخت و توسعه راه ها: با هدف تکمیل شبکه بزرگراهی جنوب کشور و اتصال ایمن تر و کوتاه تر استان های کرمان و هرمزگان، عملیات اجرایی بخشی از باند دوم بزرگراه بافت-ارزوئیه- حاجی آباد آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی احداث بخشی از باند دوم بزرگراه بافت- ارزوئیه- حاجی آباد
تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه ها: با هدف تکمیل شبکه بزرگراهی جنوب کشور و اتصال ایمن تر و کوتاه تر استان های کرمان و هرمزگان، عملیات اجرایی بخشی از باند دوم بزرگراه بافت-ارزوئیه- حاجی آباد آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، محمد رضا کدخدا زاده از آغاز عملیات اجرایی بخشی از باند دوم بزرگراه بافت-ارزوئیه- حاجی آباد به طول 22.6 کیلومتر در استان کرمان خبر داد و گفت: ساخت این بزرگراه با هدف تکمیل شبکه بزرگراهی در جنوب کشور و اتصال شهرستان بافت در جنوب غربی استان کرمان به شهرستان حاجی آباد در استان هرمزگان طراحی و احداث می شود.
وی افزود: با توجه به صنعتی بودن استان کرمان، تکمیل راه های مواصلاتی استاندارد و ایمن در این منطقه از برنامه های وزارت راه و شهرسازی در توسعه بزرگراه ها است و با در نظر گرفتن گردشگر پذیر بودن شهرستان بافت که به دلیل ارتفاع 2 هزار و 300 متری از سطح دریا به بام کویر ایران شهرت دارد رونق گردشگری و اقتصادی در منطقه را نیز به همراه دارد.
معاون ساخت و توسعه راه ها با اشاره به استانداردسازی شبکه راه های شهرستان بافت ادامه داد: بزرگراه بافت-ارزوئیه- حاجی آباد 165 کیلومتر است که 150 کیلومتر آن در استان کرمان و 15 کیلومتر دیگر نیز در استان هرمزگان قرار دارد و بهره برداری از این بزرگراه کاهش بار ترافیکی در محور کرمان-سیرجان- حاجی آباد را نیز به ارمغان می آورد.
کدخدا زاده ضمن تاکید بر کوهستانی بودن بخش هایی از مسیر اعلام کرد: محدوده هایی از مسیر نیز در پهنه کوهپایه و حوزه آبریز بزرگ منطقه ارزوئیه قرار دارد که به دلیل توپوگرافی منطقه صعوبت های در اجرا به همراه دارد.
وی در توضیح احجام پروژه بیان داشت: 860 هزار متر مکعب عملیات خاکی این بخش از پروژه است که 250 هزار متر مکعب خاکبرداری و 610 هزار متر مکعب خاکریزی آن است و حجم اساس و زیراساس پروژه 95 هزار متر مکعب و بتن ریزی آن 27 هزار متر مکعب خواهد بود.
کدخدا زاده ضمن اعلام 465 هزار تن حجم قیر مصرفی پروژه ادامه داد: اجرای یک لایه 15 سانتی زیراساس، یک لایه 15 سانتی اساس و آسفالت به ضخامت 11 سانتی متر از دیگر مشخصات فنی این پروژه است.
معاون ساخت وتوسعه راه ها اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پروژه را 490 میلیارد تومان اعلام و محل اجرای آن را محدوده ارزوئیه- سه راهی ثار الله-گیجوئیه اعلام کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.