بازدید سایت : ۸۱۷۱۸
| کد خبر ۳۰۰۸۱۰
کپی شد

رفیعی: خسارت هواپیمایی‌ ها سنگین بود/ بلیت‌ های لغوشده بازپرداخت می‌ شوند

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با تأکید بر حفظ حقوق مسافران، از آغاز روند بازپرداخت کامل وجوه بلیت‌های لغوشده خبر داد و اطمینان داد که تمامی مطالبات در کوتاه‌ترین زمان ممکن تسویه خواهد شد.

رفیعی: خسارت هواپیمایی‌ ها سنگین بود/ بلیت‌ های لغوشده بازپرداخت می‌ شوند
تین نیوز |

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: مسافران بخش هوایی کشور که تاکنون وجوه بلیت پروازهای ابطالی خود را دریافت نکرده‌اند، نگران عدم استرداد وجوه خود نباشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حرمت الله رفیعی گفت: در پی شرایط ویژه اخیر کشور که منجر به توقف موقت پروازها و تعطیلی فعالیت‌های شرکت‌های هواپیمایی و ضرر و زیان هنگفت آنها شد، دغدغه‌ و نگرانی برخی از مسافران در خصوص استرداد وجوه بلیت‌های لغو شده افزایش یافت که این امر کاملاً قابل درک است.

رفیعی با اشاره به لزوم بازپرداخت وجوه بلیت مردم از سوی آژانس‌ها و ایرلاین‌ها، خاطرنشان‌کرد: اطمینان داده می‌شود که همه وجوه پرداختی مسافران بابت پروازهای ابطالی که تاکنون وجوه خود را از شرکت های هواپیمایی یا دفاتر خدمات مسافرت هوایی دریافت نکرده اند، به‌طور کامل و در نخستین فرصت ممکن به حساب‌های مبدا (خریداران بلیت) بازگشت داده خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تاکید کرد: فرآیند پرداخت از سوی ایرلاین‌ها با نظارت سازمان هواپیمایی کشوری و با بخشنامه‌هایی که طی روزهای گذشته از سوی این سازمان صادر شده، آغاز شده و بخشی دیگر که مربوط به آژانس‌ها می‌شود نیز به‌تدریج انجام خواهد شد و امیدواریم در این راستا پلتفرم‌ها که واسطه بین ایرلاین‌ها و مردم هستند، به کمک شرکت‌ها بیایند.

وی تصریح‌کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، بخش قابل توجهی از فرآیند استرداد انجام شده و فقط بخشی از بازپرداخت‌ها به دلایلی نظیر اختلال در سیستم‌های بانکی و اینترنتی، عدم پاسخ‌دهی برخی بانک‌های خریداران و بازگشت خوردن وجه از حساب خریدار به شرکت، حجم بالای درخواست‌ها و همچنین تعطیلی دفاتر ستادی و عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی با تاخیر مواجه شده است.

این مقام صنفی با اشاره به جلسه روز گذشته خود با نمایندگان آژانس‌ها و ایرلاین‌ها، گفت: صبوری و نجابت مردم ستودنی و تحسین برانگیز است و در این شرایط جنگی، فشاری بابت دریافت وجوه خود به دفاتر مسافرتی نیاورده‌اند.

برپایه این گزارش، هر گونه درخواست یا شکایت مسافران از طریق سامانه حقوق مسافر ذیل سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس www.caa.gov.ir قابل ثبت است که در کمترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.