بازدید سایت : ۱۶۵۷۱
| کد خبر ۸۳۹۱۱
کپی شد
مدیرعامل قطار شهری تبریز در گفتگو با تین نیوز:

◄ خط یک مترو تبریز در سال ۹۶ به بهره برداری می رسد

◄ خط یک مترو تبریز در سال ۹۶ به بهره برداری می رسد
|

تین‌نیوز| مدیر‌عامل شرکت قطار شهری تبریز از اتمام حفاری عمیق تونل خط یک مترو این شهر خبر داد و گفت: بر اساس برنامه مسیر خط یک تا سال 96 به طور کامل به بهره‌‌‌‌‌برداری می رسد.
 
پشمینه‌ ‌آذر در گفتگو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه خط یک مترو تبریز اظهار داشت: بخشی از مسیر خط یک به طول هشت کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار‌ گرفته و باقیمانده طول مسیر نیز تا سال 96 آماده بارگذاری واگن خواهد شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه «تا کنون 10 کیلومتر از کل مسیر 17 کیلومتری ریل‌گذاری شده است» افزود: خوشبختانه منابع مالی ساخت مسیر خط یک قطار شهری تامین شده است و مشکلی از لحاظ تامین منابع مالی وجود ندارد.
 
به گفته مدیر‌عامل شرکت قطار شهری تبریز، عاملی که می‌تواند مانع از پیشرفت پروژه ساخت قطار شهری در این بخش باشد، تاخیر در تزیق بودجه است که خوشبختانه در این بخش مانعی در اجرای عملیات ساخت نیست.
 
پشمینه‌ آذر از تامین واگن‌های میسر خط یک همزمان با بهره‌برداری از آن در سال 96 خبر داد و گفت: بارگیری و حمل واگن‌ها از کشور چین از 24 فروردین شروع خواهد شد اما واردات و تحویل آن به شرکت قطار شهری تبریز زمان بر است.
 
وی با بیان اینکه حمل واگن ها به کشورکاری زمانبر است، تاکید کرد: ماهها زمان نیاز است تا واگن ها از مبداء به مقصد ایران برسد ولی امیدوار هستیم تا واگن ها در زمان تست سرد و گرم خط یک در اختیار شرکت قطار شهری تبریز قرار بگیرد.
 
مدیرعامل قطارشهری تبریز در ادامه بیان داشت: دقت در ساخت پروژه در نوع خود کم‌نظیر بوده و انحراف آن حتی به یک سانتی‌متر هم نمی‌رسد که این امر از توانمندی‌‌های فنی و عمرانی شهرداری تبریز حکایت دارد.
 
پشمینه آذر پیش‌بینی 15 قلم تجهیزات ارتباطی و تهویه بخشی از مزایای این مسیر 17 کیلومتری خواند و گفت: با این حال، مهم‌ترین قسمت پروژه در خط یک، حفاری تونل به طول 16 کیلومتر بوده که امروز شاهد اتمام آن هستیم.
 
 پروژه حفاری تونل عمیق خط یک قطار شهری تبریز شهر در بخش مرکزی شهر، از سمت شرق به غرب با  اجراي دو تونل از محل ايستگاه شماره هفت به‌وسيله دو دستگاه ماشين حفاری تونل T.B.M سپردار به روش فشار تعادل زمين (E.P.B.S –Earth Pressure Balance Shield)  ساخت شركت NFM  فرانسه احداث مي گردد.
 
به دليل اينكه عمده مسير تونل خط يك متروي تبريز در مصالح شن و ماسه و لاي بوده و عمدتا در زير سطح آبهاي زير زميني واقع مي باشد ، حفاظت جبهه كار از نكات ضروري مي باشد كه با توجه به ملاحظات اقتصادي و محدوديت طرح ( عبور از زیر بافت مسکونی) بهترين گزينه استفاده از دستگاه سپر تعادل فشار خاك (E.P.B.S) تشخيص داده شد. اين نوع دستگاهها بيشترين كاربري را در زمين هاي سست و در زير سطح ايست آبي دارند و بيشترين محدوده تغييرات وضعيت زمينهاي سست و خاكي را پوشش مي دهند .
 
پس از خرید دستگاه های حفار از شركتNFM  فرانسه به مبلغ 19میلیون و 500هزار  دلار توسط سازمان قطار شهری و برگزاری مناقصه برای احداث تونل های عمیق در سال 1384 برنده شدن شرکت مهندسی پل و ساختمان الموت به مبلغ   486,میلیارد و 479میلیون و 213 هزار و 749 ریال بر اساس فهرست‌بهای راه‌باند سال 84 شروع گردید. مدت اولیه پیمان 51 ماه شمسی و تاریخ تحویل زمین 22/4/84 است. نظارت بر عملیات اجرا به شرکت مهندسین مشاور «گنو»  به روش مناقصه از طريق بالاترين امتياز تجربي و مالي (QCBS) در زمستان 1385 واگذار گردید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.