| کد خبر: 220961 |

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم از رسیدگی به تخلفات ۳۹ شرکت حمل‌ونقلی در ۶ ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم از رسیدگی به تخلفات ۳۹ شرکت حمل‌ونقلی در ۶ ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی(استان قم)، در راستای نظارت حداکثری بر نحوه ارائه خدمات موضوعه توسط شرکت‌های حمل‌‌‌ونقل کالا ناوگان عمومی جاده‌‌ای، طی  شش‌‌ماهه نخست سال‌جاری  نسبت‌به تشکیل کمیسیون ماده ۱۲(کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌‌و‌‌نقل مسافر و کالا) در قم اقدام شد.

معاون حمل‌‌ونقل اداره‌‌کل راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌‌ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق افزود: در جریان تشکیل هر ماهه این کمیسیون، به موارد تخلف اعلامی ۳۹ شرکت حمل‌‌ونقل کالا و مسافر ناوگان عمومی جاده‌‌ای در قم رسیدگی و نسبت‌به اعلام رای، اقدام شد.

حمید سالاری ادامه داد: از مجموع موارد اتهامی ۳۹ شرکت حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، تخلفات ۳۴ شرکت محرز و آرا صادره به شرح ذیل ابلاغ و اجرا شد: ۲۸ شرکت به پرداخت جریمه نقدی، یک شرکت به تعطیلی یکماهه، پنج شرکت دریافت اخطار کتبی و مابقی نیز از موارد اتهامی مبرا شناخته شدند.

وی در خصوص نحوه و زمان تشکیل کمیسیون ماده ۱۲ نیز اظهار داشت: این کمیسیون درماه یک‌بار تشکیل و پس از بررسی موارد اعلامی، نسبت‌‌به صدور رای اقدام می‌نماید.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم تشکیل کمیسیون ماده ۱۲ را مطابق با آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی(مصوب سال ۹۱ ) دانست و یاد آور شد: این کمیسیون متشکل از مدیرکل، معاون حمل ونقل، مدیر دفتر حراست، رییس اداره حمل و نقل کالا، رییس اداره حمل و نقل مسافر، رییس اداره حقوقی اداره‌‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌‌ای و روسای انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر یا کالای ناوگان عمومی جاده‌ای بر حسب مورد می‌باشد.

سالاری، غالب تخلفات صورت‌گرفته توسط شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافر و کالا را شامل دریافت کمیسیون اضافه، صدور بارنامه جهت ناوگان فاقد کارت هوشند و تجهیزات ایمنی، صدور صورت وضعیت آفلاین دانست و توضیح داد: پس از بررسی موارد اعلامی و احراز تخلفات صورت‌‌گرفته، نسبت‌‌به صدور رای که شامل تذکر کتبی، پرداخت جریمه نقدی و تعطیلی شرکت(دربازه زمانی معین ) اقدام می‌شود .

وی یادآورشد: کارشناسان و نظار حوزه معاونت حمل و نقل این اداره‌کل ضمن بازدیدهای میدانی و دوره‌ای از محل شرکت‌های حمل و نقل مسافر و کالا، در صورت مشاهده هر نوع تخلف، نسبت‌به ارجاع پرونده به کمیسیون ماده ۱۲ اقدام می‌‌‌نمایند.

سالاری در خاتمه عنوان کرد: تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها درتمامی اوقات شبانه‌‌روز آماده دریافت شکایت‌‌ها و پاسخگویی به مراجعات تلفنی کاربران جاده‌‌ای و دیگر هموطنان عزیز است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین