| کد خبر: 174334 |

◄ کمبود آتش‌نشان در برخی از فرودگاه‎های کشور

مدیرکل آتشنشانی و هدایت زمینی هواپیما اقدامات صورت گرفته در جهت تجهیز فرودگاه‌ها و ارتقای ایمنی آن‌ها را در یک سال گذشته تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما اقدامات صورت گرفته در جهت تجهیز فرودگاه‌ها و ارتقای ایمنی آن‌ها را در یک سال گذشته تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حمید حاجی‎بیگی در مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشانی و ایمن  به کمبود آتش‌نشان در برخی از فرودگاه‎ها کشور اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر 7هزار و 650 نفر ساعت آموزش مقدماتی برای جذب به‌عنوان آتشنشان فرودگاهی در قالبCourse 111  برگزار شده است.

او در تشریح اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر افزود: 67 دستگاه خودروی ولوو 460 برای کاربری آتشنشانی، عملیات زمستانی و آبرسانی خریداری و قرارداد تجهیز 22 دستگاه از آن‌ها به امکانات آتشنشانی  با شرکت‎های داخلی منعقد شد.

مدیرکل آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما ادامه داد: قرارداد مابقی خودروها نیز تا پایان پاییز امسال نهایی می‎شود.

حاجی‌بیگی ادامه داد: به‌منظور بهبود عملیات زمستانی فرودگاه‎های اردبیل و تبریز دو دستگاه خودروی یخ‎زدای سطوح پروازی (DE-Icing) با هزینه چهار میلیاردریالی خریداری شد.

او به برگزاری مناقصه خرید هشت دستگاه برف‎خوار اشاره کرد و افزود: همچنین تا یک ماه آینده 60 دستگاه تیغه برف‌روبی با صرف اعتبار 100 میلیارد ریالی خریداری و به فرودگاه‎های مختلف کشور ارسال خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مناقصه خرید هشت دستگاه برف‎خوار نیز برگزار شده است، گفت: پیگیر تجهیز تمام خودروهای ولووی خریداری شده به تجهیزات آتش‌نشانی هستیم.

حاجی‌بیگی درباره پیشگیری از سوانح در فرودگاه‌ها گفت: بررسی ایستگاه‎ها و انعقاد قرارداد نگهداری و پشتیبانی سیستم ایمنی اماکن شامل ساختمان‎های شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و مرکز کنترل فضای کشور، انجام تست سلامت و آمادگی جسمانی برای 21 فرودگاه و به‎روزرسانی اطلاعات نرم‎افزار سنجش سلامت اشاره کرد.

او ادامه داد: در حوزه مدیریت اپرون طی یک سال اخیر مدیر اپرون هر فرودگاه را تعیین و نظامنامه مدیریت اپرون را تهیه و اصلاح و نیز مجوز گواهینامه ویژه رانندگی خودروهای آتش‌نشانی فرودگاهی را با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری و پلیس راهور دریافت کرده‎ایم.

مدیرکل آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما همچنین عنوان کرد: همچنین در سالی که گذشت بیش از هشت دستورالعمل تخصصی و سه راهنمای فنی استفاده از تجهیزات از سوی اداره آموزش و دستورالعمل‎ها تهیه شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.