| کد خبر: 214186 |

۵ اَبَر پروژه راهی کشور امسال افتتاح می‌شوند

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: ۵ پروژه مهم راهی از جمله کنارگذر جنوبی تهران و کنارگذر جنوبی البرز تا پایان امسال یا بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسند.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: ۵ پروژه مهم راهی از جمله کنارگذر جنوبی تهران و کنارگذر جنوبی البرز تا پایان امسال یا بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسند.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با بیان اینکه اولویت بندی توسعه شبکه آزادراهی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ۵۱۸ کیلومتر است،گفت: در راستای تکمیل شبکه آزادراهی کشور ۲۲ طرح آزادراهی در برنامه اجرایی داریم که با افتتاح آنها طول شبکه آزادراهی کشور ۲۵ درصد افزایش می یابد.

او با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۳۰ کیلومتر عملیات اجرایی توسعه شبکه آزادراهی در جریان است، گفت: طبق اولویت بندی هایی که صورت گرفته آزادراه هایی که پیشرفت فیزیکی آنها بالای ۸۰ درصد است در دستور کار برای تکمیل و بهره برداری قرار گرفته است.

خادمی با بیان اینکه ۷ پروژه آزادراهی به طول ۶۳۱ کیلومتر با توجه به پیشرفتی که دارند در اولویت تکمیل قرار داده ایم، ادامه داد: از این ۷ پروژه ۵ پروژه پیشرفته فیزیکی شان بالای ۸۰ درصد است بنابراین تکمیل و بهره برداری از آنها را در اولویت برنامه‌های امسال قرار داده ایم.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور اظهار کرد: با تامین مالی که سازمان برنامه و بودجه در دستور کار خود قرار داده است امیدواریم تا پایان امسال این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: ۵ پروژه شامل کنارگذر جنوبی تهران و کنارگذر جنوبی البرز،کنارگذر شرقی اصفهان قطعات ۱ و ۲، آزادراه خرم آباد به اراک، پروژه بزرگ آزادراه اصفهان _شیراز و باقی مانده آزادراه منجیل به رودبار به طول ۸ کیلومتر از جمله آزاد راه هایی هستند که امسال به بهره برداری می رسد.

طولانی ترین آزاد راه کشور کدام است؟

خادمی با اشاره به اینکه چندی پیش بازدیدی از طولانی ترین آزادراه کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر دفاع و پشتیبانی و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم، گفت: آزادراه شیراز به اصفهان در دو بخش طراحی شده که بخش اول مسیر شیراز به منطقه ایزدخواه به طول ۲۲۲ کیلومتر است که در اولویت اجرایی ما در این آزادراه قرار دارد.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: آزادراه شیراز به اصفهان در صورت تکمیل ۱۳۵ کیلومتر از طول این مسیر را کاهش و زمان حرکت را ۲ ساعت کاهش می دهد و افتتاح این آزادراه زمینه ساز توسعه اقتصادی کشور می شود و ما در این مسیر شاهد تحولات اقتصادی زیادی خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مبلغ اعتباری که برای این پروژه در نظر گرفته شده، سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ در طول شش سال گذشته هزینه شده است.

خادمی ادامه داد: ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای بهره‌برداری از این ۲۲۲ کیلومتر منابع لازم است که ۵۰۰ میلیارد تومان از آن سهم دولت است و مابقی توسط سرمایه گذار باید پرداخت شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: طبق برآوردهای اولیه که انجام شده باید ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه کنیم.

او با اشاره به اینکه سه عضو کابینه دولت از جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان سرمایه گذار از این پروژه بازدید کردند، گفت: گزارشات اولیه پروژخ شیراز و اصفهان ارائه شد، در این بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که به زودی سهم دولت را تامین و پرداخت خواهیم کرد و ما امیدواریم در انتهای سال و یا تا بهار سال ۱۴۰۰ بتوانیم این آزادراه را به بهره‌برداری برسانیم.

او اضافه کرد: با توجه به آنکه بخشی از ساخت این پروژه به فصل سرما بر می گردد بنابراین حداکثر زمانی که برای افتتاح این پروژه در نظر گرفته شده و بهار سال ۱۴۰۰ است.

بیشتر بخوانید

    زمان افتتاح قطعه دوم آزاد راه تهران _ شمال اعلام شد

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: پروژه کنارگذر شرقی اصفهان پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی داشته است.

خادمی ادامه داد: کنارگذر شرقی اصفهان ۹۲ کیلومتر است که دو قطعه آن به طول ۶۳ کیلومتر جزو اولویت‌های برنامه‌های ماست که حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او تصریح کرد: دو قطعه که حد فاصل سه راهی نطنز در شمال اصفهان تا جاده نمین است به طول ۶۳ کیلومتر جزو اولویت‌های آزادراهی است که در سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.  ۱۰۰ میلیارد تومان سهم دولت در این طرح بود که توسط صندوق بازنشستگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین شده است.

خادمی بیان کرد: بخشی از این کنارگذر به طول ۶۳ کیلومتر جزو برنامه‌های ما بوده که از کریدورهای مرکزی کشور محسوب می‌شود و تا پایان امسال با توجه به آنکه در اولویت‌های آزادراهی ما قرار دارد به بهره‌برداری خواهد رسید.

کاهش ۲ ساعته مسیر اصفهان به شیراز با افتتاح بزرگترین پروژه آزاد راهی کشور

او اظهار کرد: چندی پیش بازدید از کل شبکه آزادراهی مرکز کشور انجام شد به طوری که از تهران تا اصفهان که به وسیله کنار گذرجنوبی اصفهان و همچنین آزادراه شیراز اصفهان را شامل می‌شود بازدید کردند.

معاون  وزیر راه و شهرسازی در ادامه از بازدید از کنارگذر شرق اصفهان خبر داد و گفت: بهره‌برداری از این آزادراه سفر از استان‌های شمالی به بخش جنوبی اصفهان را ۱۵ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند و زمان سفر نیز حدود ۶۰ دقیقه کوتاه‌تر می‌شود.

اوادامه داد: این آزادراه ۹۳ کیلومتر است و ۶۲ کیلومتر آن با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۷ درصد تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی از کاهش قابل توجه حجم ترافیک ورودی به شهر اصفهان و کمربندی‌های آن با بهره‌برداری از کنارگذر شرق اصفهان خبر داد و افزود: صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، کاهش استهلاک و حجم سوانح جاده‌ای از دیگر مزایای بهره‌برداری از این آزادراه است.

او هزینه احداث کل آزادراه را به قیمت روز معادل ۲ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار کرد: کل شبکه آزاد راهی از تهران تا شیراز تاکنون تعیین وضعیت شده که بخشی از آن‌ها آغاز شده بخشی در حال اجرا است و بخشی از آن‌ها هم سرمایه گذاری شان مشخص شده است

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.