| کد خبر: 213556 |

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل مطرح کرد:

◄ تکمیل راه‌آهن رشت بندر کاسپین؛ در گرو تامین اعتبار

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از تکمیل خط آهن رشت-بندر کاسپین در سال 1400، در صورت تأمین اعتبار خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از تکمیل خط آهن رشت-بندر کاسپین در سال 1400، در صورت تأمین اعتبار خبر داد.

به گزارش تین نیوز، خیرالله خادمی این مطلب را اوایل خرداد ماه امسال (11 خرداد) بیان کرد و افزود:  برای اتصال رشت به انزلی باید حدود 40 کیلومتر مسیر ریلی احداث کنیم، البته برای رسیدن به انزلی موانع زیست محیطی وجود دارد که باید حل و فصل شود و برای اینکه دسترسی را زودتر برقرار کنیم فعلا در مرحله اول اتصال به بندر کاسپین که منطقه آزاد انزلی است، به سرعت در حال پیگیری است و پس از آن خط به سمت انزلی ادامه می یابد.

خادمی به فارس گفت: پیشرفت فیزیکی خط آهن 37 کیلومتری رشت-کاسپین در بخش زیرسازی جمعاً نزدیک به 40 درصد است، این پروژه در دو قطعه اجرا می شود که یک قطعه پیشرفت 60 درصدی در زیرسازی دارد و قطعه دیگر 20 درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه عبور از اراضی کشاورزی منطقه بسیار سخت و نیازمند تملک اراضی است، گفت: امیدواریم تا پایان امسال زیرسازی این 37 کیلومتر خط آهن به پایان برسد و حتی بخشی از روسازی مسیر را هم در سال جاری انجام دهیم و بخش پایانی خط آهن در سال 1400 عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب در سال 1400 خط آهن از رشت به بندر کاسپین می رسد و عبور ترانزیتی از جنوب به شمال از طریق رشت به بندر کاسپین، محقق شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در صورت تامین مالی، پروژه حداکثر تا یک سال آینده تکمیل خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.