| کد خبر: 178623 |

◄ بودجه خط‌آهن چابهار- زاهدان تصویب شود

سرپرست معاونت ساخت راه‌آهن در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خواستار موافقت سازمان برنامه‌وبودجه با رقم پیشنهادی شرکت ساخت برای ساخت راه‌آهن چابهار -زاهدان شد.

تین نیوز

سرپرست معاونت ساخت راه‌آهن در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خواستار موافقت سازمان برنامه‌وبودجه  با رقم پیشنهادی شرکت ساخت برای ساخت راه‌آهن چابهار-زاهدان شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، عباس خطیبی گفت: هنوز رقم بودجه موردنظر برای تکمیل خط آهن چابهار-زاهدان برای درج در لایحه بودجه98  تقدیمی دولت به مجلس، نهایی نشده است اما رقمی که ما پیشنهاد داده‌ایم، ۱۵۰ میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه غیرازاین اعتبار، از سایر منابع هم استفاده می‌کنیم و صرفا به بودجه عمومی اکتفا نمی‌کنیم گفت: اوراق مشارکت و اسناد خزانه هم به ما داده می‌شود که خارج از سقف اعتباری بودجه است.

این مقام مسئول گفت: پیشنهاد شرکت ساخت باید به دولت و سازمان برنامه و مجلس برود که نهایتا رقم مورد نظر تصویب و ابلاغ شود.

خطیبی درباره سرمایه‌گذاری هندی‌ها در ساخت خط آهن چابهار ـ زاهدان گفت: ما با شرکت ایرکون هند تفاهم‌نامه داریم که با شرکت LPG هند که در حوزه توسعه زیرساخت‌ها و اپراتوری بندر شهید بهشتی چابهار فعال است، متفاوت است.

او گفت: می‌دانستیم که منابع بودجه‌ای برای اجرای این طرح کافی نیست و باید از سایر روش‌ها برای دستیابی به منابع استفاده کنیم.

خطیبی یادآور شد: سال گذشته مذاکراتی با شرکت ایرکون هند داشتیم که منجر به امضای تفاهم‌نامه در اواخر بهمن سال گذشته در ارتباط با سرمایه‌گذاری این شرکت به‌صورت فاینانس در احداث بخشی از خط آهن چابهار-زاهدان و هم‌چنین همکاری با پیمانکار ایرانی در خصوص مباحث روسازی و تجهیزات این محور ریلی شد.

وی تصریح کرد: مدت‌زمان این تفاهم‌نامه منقضی شد اما در اواخر مردادماه امسال تفاهم‌نامه را تمدید کردیم ولی هنوز به نتیجه قطعی با این شرکت نرسیده‌ایم و نتوانسته‌ایم به سناریویی که می‌خواهیم، جامه عمل بپوشانیم.

این مقام مسئول در شرکت ساخت خاطرنشان کرد: کل راه‌آهن چابهار ـ زاهدان با ۱.۵ میلیارد دلار ساخته می‌شود.

وی در خصوص مذاکره با آستان قدس رضوی برای اجرای این پروژه گفت: تاکنون با آستان قدس رضوی مذاکره‌ای در خصوص راه‌آهن چابهار-زاهدان نداشته‌ام.

خطیبی درباره رقم پیشنهادی شرکت ساخت در بودجه سال ۹۸ برای احداث خط آهن چابهار-زاهدان اظهار داشت: هنوز رقم بودجه موردنظر برای تکمیل این خط آهن برای درج در لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس، نهایی نشده است اما رقمی که ما پیشنهاد داده‌ایم، ۱۵۰ میلیارد تومان است.

 غیرازاین اعتبار، از سایر منابع هم استفاده می‌کنیم و صرفا به بودجه عمومی اکتفا نمی‌کنیم.

 البته اوراق مشارکت و اسناد خزانه هم به ما داده می‌شود که خارج از سقف اعتباری بودجه است. اما پیشنهاد شرکت ساخت باید به دولت و سازمان برنامه و مجلس برود که نهایتا رقم مورد نظر تصویب و ابلاغ شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.