| کد خبر: 178039 |

از زمان اجرای معاینه فنی برتر، عده‌ای با نصب کاتالیست‌های تقلبی بر روی خودروها موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده‌اند.

تین‌نیوز | 

از زمان اجرای معاینه فنی برتر، عده‌ای با نصب کاتالیست‌های تقلبی بر روی خودروها موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده‌اند.

سیدنواب حسینی‌منش، مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: کاتالیست روی یک خودرو با پیمایش معمولی حدوداً 3 سال عمر می‌کند، اما به‌نظر نمی‌رسد این کاتالیست‌های تقلبی، بیشتر از سه ماه روی خودرویی دوام بیاورند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، حسینی‌منش با اشاره به ورود سازمان محیط‌زیست به ای موضوع گفت: این سازمان به‌طورجدی به‌دنبال بررسی تخلفات تولیدکنندگان کاتالیست تقلبی است تا به این مهم رسیدگی شود؛ اما رانندگان نیز باید در خرید کاتالیست دقت لازم را داشته باشند.

او بابیان این‌که داخل ساختار کاتالیست، فلزات گران‌بهایی وجود دارد، گفت: با افزایش قیمت‌ها و نوسانات بازار،  برخی سازنده‌ها این فلز گران‌قیمت را از داخل کاتالیست برمی‌دارند که سبب می‌شود کاتالیست از کارکرد اصلی خود خارج شود؛ چراکه با  برداشتن آن فلز گران‌بها،  فقط یک فیلتر توری در داخل قوطی کاتالیست باقی می‌ماند و  تعمیرگاه‌ها  نیز این کاتالیست معیوب را با  نصف قیمت بر روی خودروها نصب می‌کنند.

در کاتالیست‌های خودرو از فلزاتی مانند پلاتین استفاده می‌شود و به همین دلیل قیمت قطعات اصلی آن بسیار گران است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین