| کد خبر ۳۰۳۵۲۴
کپی شد

توقف کامیون های خارجی در بندرعباس ؛ تعطیلی ، کمبود سوخت و کاغذبازی

ما درخواست کردیم با نظر به موارد زیست محیطی ، امنیت بار و راننده خارجی و جلوگیری از تراکم ناوگان خارجی خصوصا افغانستانی ناشی از توقف روزهای تعطیل برای پرداخت تن کیلومتر هماهنگی لازم به منظور پیش بینی شعبه کشیک برای این ایام به عمل آید تا ناوگان بتوانند نسبت به پرداخت تن کیلومتر اقدام کنند .

تین نیوز |

ما درخواست کردیم با نظر به موارد زیست محیطی ، امنیت بار و راننده خارجی و جلوگیری از تراکم ناوگان خارجی خصوصا افغانستانی ناشی از توقف روزهای تعطیل برای پرداخت تن کیلومتر هماهنگی لازم به منظور پیش بینی شعبه کشیک برای این ایام به عمل آید تا ناوگان بتوانند نسبت به پرداخت تن کیلومتر اقدام کنند .

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پرتال حمل و نقل ، ستار غفوری از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی که با هیئتی از این انجمن به اسکله شهید رجایی سفر کرده بود ، در گزارشی از سفر خود اظهار کرد : در جلسه ای که با مدیرکل اداره راهداری هرمزگان داشتیم یکی از موضوعات مطرح شده ساماندهی ناوگان خارجی به ویژه کامیون های افغانستانی در بندرعباس بود . با توجه به تعطیلی ۴ شنبه ها در بندرعباس عملا وقفه ای چند روزه صرفا برای دریافت یک تن کیلومتر ، ایجاد می شود کامیون ها مجبورند ۴-۵ روز متوقف شوند و دلیل آن نبود باجه ارزی در گمرک شهید رجایی است .

وی افزود : از این رو ما درخواست کردیم با نظر به موارد زیست محیطی ، امنیت بار و راننده خارجی و جلوگیری از تراکم ناوگان خارجی خصوصا افغانستانی ناشی از توقف روزهای تعطیل برای پرداخت تن کیلومتر هماهنگی لازم به منظور پیش بینی شعبه کشیک برای این ایام به عمل آید تا ناوگان بتوانند نسبت به پرداخت تن کیلومتر اقدام کنند .

این عضو هیئت مدیره انجمن گفت : از سایر مسائل مطرح شده با راهداری هرمزگان موضوع شارژ کارت سوخت ناوگان خارجی بود که معمولا ۷۲ ساعت به طول می انجامد که این امر موجب توقف کامیون و بار در بندرعباس می گردد .

وی کمبود جایگاه مجاز سوخت گیری برای ناوگان خارجی در استان هرمزگان را از دیگر مشکلات حوزه حمل ونقل دانست و افزود : در حال حاضر فقط ۲ جایگاه سوخت در هرمزگان به ناوگان خارجی اختصاص دارد از این رو از سازمان راهداری درخواست کردیم تا جایگاه های بیشتری را در این استان در مسیر تردد ناوگان خارجی اختصاص دهند .

غفوری تصریح کرد : با توجه به اینکه ما برای ثبت راهنامه (CMR) و راهنامه از سازمان راهداری کدی موسوم به SO  می گیریم که بر اساس آن می توانیم اگر موردی از ارقام نیاز به اصلاح داشته باشد فقط ظرف ۱۲ ساعت اجازه اصلاح و ابطال آن را داریم بنابراین اگر بارگیری کامیون در ساعات تعطیلی دفتر انجام شود و کد SO نیاز به اصلاح داشته باشد در واقع کاری از دستمان بر نمی آید از این رو درخواست کردیم تا فرصت اصلاح و ابطال کد SO  از ۱۲ ساعت به ۲۴ ساعت افزایش یابد و اقدامات لازم انجام گرفته و برای راننده ارسال گردد .

وی خاطرنشان کرد : مدیر کل سازمان راهداری هرمزگان از ما خواست تا این درخواست ها را به صورت مکتوب به آنها اعلام کنیم و قول مساعد داد تا پیگیری های لازم انجام گیرد و ما نیز از طریق استانداری و اتاق بازرگانی هرمزگان موضوع را پیگیری خواهیم کرد .

این عضو هیئت مدیره انجمن در ادامه اظهار داشت : از سایر درخواست های ما تفویض اختیار رسیدگی به پرونده تخلفات کمیسیون ماده ۱۰ از مرکز تهران به مراکز استان ها به منظور تسریع در امور بود که امیدواریم جامه عمل بپوشد .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.