| کد خبر ۳۰۲۰۰۹
کپی شد

پیشرفت ۹۳ درصدی راه آهن اردبیل میانه

استاندار اردبیل گفت: طرح را آهن اردبیل – میانه با پیشرفت ۹۳ درصد در مراحل پایانی قرار دارد و با تاکید رئیس جمهور قرار است تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

پیشرفت ۹۳ درصدی راه آهن اردبیل میانه
تین نیوز |

استاندار اردبیل گفت: طرح را آهن اردبیل – میانه با پیشرفت ۹۳ درصد در مراحل پایانی قرار دارد و با تاکید رئیس جمهور قرار است تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مسعود امامی یگانه ۲۸ تیر در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از عملیات اجرایی راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: تکمیل طرح راه آهن اردبیل – میانه نیازمند ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع است و در جریان سفر رئیس جمهور درصدد تامین این منابع هستیم.

وی افزود: بخشی از مطالبات پیمانکاران اواخر سال گذشته تامین شده و برای این طرح، ۱۳ هزار میلیارد ریال نیز منابع جدید در حال پرداخت است که ۱۰ هزار میلیارد ریال آن از طریق اوراق اسلامی تامین می شود.

استاندار اردبیل گفت: سه هزار میلیارد ریال نیز به صورت نقدی برای راه آهن اردبیل - میانه پرداخت می شود تا روند اجرایی آن سرعت بگیرد.

امامی یگانه همچنین با اشاره به عملیات اجرایی ایستگاه های راه آهن اردبیل ادامه داد: ایستگاه های راه آهن اردبیل – میانه در مراحل پایانی قرار گرفته و با تکمیل ۱۵ کیلومتر عملیات زیرسازی و روسازی بخشی از این مسیر انجام شده و ریل گذاری هم در کوتاه ترین زمان به پایان می رسد.

وی به سختی روند اجرای این طرح در ۲ دهه اشاره کرد و ادامه داد: ۳۰ کیلومتر از مسیر ۱۷۰ کیلومتر راه آهن اردبیل – میانه مربوط به پل، تونل و گالری است که مراحل نهایی تجهیز آنها در حال انجام است.

امامی یگانه اضافه کرد: در نشست اخیر با مدیرعامل شرکت راه آهن ایران ضمن تاکید بر تامین برخی از نیازمندی ها قول مساعد بر تهیه ریل مورد نیاز و سایر تجهیزات گرفته شده است.

وی بر تسریع روند عملیات روسازی تاکید کرد و گفت: عملیات روسازی باید همراه با تکمیل ایستگاه ها، ارتباطات رادیویی، استقرار نیروها و تأمین سوخت انجام شود.

استاندار اردبیل به پیشرفت متوازن همه بخش های راه آهن اردبیل – میانه اشاره کرد و گفت: در سفر امروز معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا منابع مورد نیاز به سرعت پرداخت شده و در فصل کاری روند باقی مانده زیرسازی آن به سرانجام برسد.

امامی یگانه اظهار کرد: به صورت دقیق روند اجرایی طرح در کنار پایش مستمر و پرداخت مطالبات پیمانکاران در دستور کار قرار گرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • رضا پاسخ

    پروژه ۹۳ درصد تو بیست سال پیشرفت داره و ۷درصد طی ۸ ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد . انشالله که تحریم ها مانع از خرید سوزن و تجهیزات نباشه والا این ۷درصد هم بیست سال دیگه طول می کشه.البته از اونجایی که کارخانه احیای آهن هم در نزدیکی مقصد هست شاید ضرورت احداث رو بیشتر کنه . انشالله

  • ناشناس پاسخ

    این خط آهن هیچوقت افتتاح نخواهدشدمردم سرکارندلعنت بردروغگو

  • ناشناس پاسخ

    شما سالانه هزاران همت به اقتصاد کشور لطمه می زنید چون با بودجه کم ، همزمان ده ها طرح چند ۱۰ همتی را استارت می زنید نتیجه اینکه ساخت هر طرح ، ۲۰ تا ۳۰ سال طول می کشد و هر سال ضریب شدید تورم به آن می خورد ریل اردبیل با نصف این مبالغ ساخته می شد حتما نان در تعریف پروژه های متعدد است و الا یک بچه هم می داند رویه حاکم بر ساخت و ساز عمرانی مملکت چقدر اشتباه و پر هزینه و خسارت بار است حتی اقتصادهای بزرگ مثل چین و آمریکا هم چنین نمی کنند آیا ایران توانایی ساخت همزمان ۳ هزار کیلومتر فقط خط ریلی را دارد ؟ سالی حداقل ۳۰ همت ، فقط در بخش ریلی به اقتصاد ملی ضربه می زنید .

  • اردبیل پاسخ

    خخخخخخخخخخه