| کد خبر: 247157 |

تفکیک وزارت راه و شهرسازی با علم مدیریت بحران در تضاد است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا این تصمیم درستی نیست که در وسط بحران مسکن به سراغ تغییر ساختار و فرماندهی این حوزه رفته و یک گام عجولانه برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی برداشته شود.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا این تصمیم درستی نیست که در وسط بحران مسکن به سراغ تغییر ساختار و فرماندهی این حوزه رفته و یک گام عجولانه برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی برداشته شود.

 

به گزارش تین نیوز، مجتبی یوسفی، با اشاره به ارائه طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به هیات رییسه مجلس، بیان کرد: بنده در ابتدای دولت سیزدهم جزء طراحان تفکیک وزارت راه و شهرسازی بودم، اما در زمان فعلی از مخالفان تفکیک این وزارت خانه هستم. وزارت راه و شهرسازی حدود ۲۹ معاون و سازمان مستقل دارد اگر وزیر بخواهد با مسئولان هر یک از این سازمان ها جلسه برگزار کند تقریبا یک ماه طول می کشد تا با مسئول سازمان اول دوباره جلسه برگزار کند.

تصمیمات عجولانه نتیجه مطلوبی ندارد

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با بیان اینکه ادغام وزارت راه و شهرسازی از روز اول کار عجولانه ای بود، اظهار کرد: در آن مقطع بین دولت و مجلس بر سر معرفی یک وزیر و استیضاح وزیر وقت چالشی ایجاد شد و یک شبه این دو وزارتخانه در یک وزارت ادغام شد، آن زمان حتی می خواستند وزارت نفت را هم در این وزارتخانه ادغام کنند و اسم آن را وزارت زیربنایی بگذارند. این تصمیم نشان داد که کار عجولانه چه نتیجه ای دارد. امروز هم در حوزه مسکن دچار مشکلات جدی هستیم و هم در حوزه راه با چالش روبرو هستیم. طرح های جامع شهرها دچار عقب ماندگی شده است. در حوزه راه ها نیز با فرسودگی در راه های اصلی مواجه بوده و با بی توجهی به کریدورها موقعیت خاص کشور به عنوان شاهراه حمل و نقل را از دست خواهیم داد.

تفکیک وزارت راه و شهرسازی در این مقطع با علم مدیریت بحران در تضاد است

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اما علت اینکه بنده امروز با تفکیک این وزارت خانه مخالف هستم این است که گویی در وسط کارزار جنگ به سراغ تغییر ساختار و فرماندهی برویم. این با علم مدیریت بحران در تعارض است.  یک شبه این وزارتخانه ادغام شد و حال نباید یک شبه تفکیک شود. امروز حتی رهن و اجاره مسکن نیز برای مردم آرزو شده است. گرانی مسکن به دنبال عدم ساخت مسکن در دولت قبل و عدم همراهی سیستم بانکی و سازمان برنامه و بودجه برای اجرای کامل قانون جهش تولید مسکن در این دولت برای مردم مشکل آفرین شده است. حال ما در این وضعیت با مشکلاتی که مردم مواجه هستند نباید به دنبال تفکیک وزارت راه و شهرسازی برویم.

باید در آغاز به کار دولت وزارت راه و شهرسازی تفکیک می شد

یوسفی در پایان تاکید کرد: ما در روز اول دولت سیزدهم گفتیم دو وزیر معرفی کنید اما کسی توجه نکرد. باید از روز اول آغاز به کار دولت، برای تشکیل دو وزارتخانه با منطق و برنامه ریزی سازوکار تهیه می شد نه اینکه امروز در وسط بحران به سراغ تفکیک این وزارتخانه برویم. تفکیک صرفا یک تابلو نیست، تا ساختار جدید بخواهد جایگزین شود تقریبا دو سال طول می کشد آنگاه عمر مفید دولت به پایان رسیده است. قطعا در شرایط فعلی مخالف تفکیک وزارت راه و شهرسازی هستم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    آقای نماینده لطف یک کار درست برای همیشه انجام دهید . حوزه حمل و نقل را یک وزارت خانه و زیربنایی را در یک قالب دیگر تشکیل دهید . ما متاسفانه همیشه در وسط جنگ بوده ایم . و فضا با این شرایط که پیش رو داریم بدتر هم میشود

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید