| کد خبر: 193555 |

پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک فرادستگاهی برای تعیین ارزش کالاهای تجاری+سند

معاون فنی گمرک ایران در مکاتبه‌ای با دبیر ستاد تنظیم بازار پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک برای تعیین ارزش کالاهای وارداتی و صادراتی را مطرح کرد.

تین نیوز

 معاون فنی گمرک ایران در مکاتبه‌ای با دبیر ستاد تنظیم بازار پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک برای تعیین ارزش کالاهای وارداتی و صادراتی را مطرح کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مهرداد جمال ارونقی در مکاتبه‌ای با قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار پیشنهاد تشکیل کمیته متشرک برای تعیین ارزش کالاهای وارداتی و صادراتی را مطرح کرد. بر اساس  این پیشنهاد گمرک، وزارت صمت، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی و اتحادیه مربوطه با توجه به نوع کالا عضو کمیته مورد اشاره خواهند بود.

در این مکاتبه آمده است، نظر بر اینکه صورتجلسه تصمیمات بند (1) دستور سوم بیست و سومین کارگروه تنظیم بازار طی نامه 60/69 مورخ 98/2/31 به عنوان رئیس کل محترم گمرک جمهوری اسلامی ایران ارسال گردیده و پیگیری صورتجلسه مذکور طی نامه شماره 60/109722 مورخ 98/4/18 به این سازمان واصل شده است، متعاقب پیگیری‌های صورت پذیرفته از سوی گمرک ایران، مراتب به عنوان یکی از بندهای مصوبات کمیته بررسی رسوب کالا و ترخیص آن از گمرکات (بند 11) طی نامه شماره 79073 مورخ 98/4/25 از سوی وزیر محترم اقتصادی به استحضار ریاست محترم جمهوری رسیده است.

با توجه به دستور مقام محترم ریاست جمهوری مبنی بر پیگیری مصوبات اعلامی تا حصول نتیجه، مراتب به دفاتر ستادی و گمرکات اجرایی ابلاغ گردیده است. مع‌الوصف با عنایت به اینکه در  تاریخ 98/4/31، طی نامه شماره 60/122269 واصله از آن مرجع اعلام گردیده مواردی توسط گمرک رعایت و این موارد جایگزین مصوبه بند (1) دستور سوم شماره 60/301109 مورخ 97/11/23 کارگروه تنظیم بازار قرار گیرد با عنایت به وجود ابهامات متعدد در خصوص نحوه اجرای تصمیمات ابلاغی صورتجلسه بند (1) دستور کارگروه تنظیم بازار، خواهشمند است دستور فرمایند در جهت بررسی دقیق‌تر موضوع، جلسه‌ای فوق العاده تشکیل و مباحث مطروحه و نحوه اقدام در خصوص موضوعات رسیدگی به ارزش کالا جمع بندی و به مراجع مربوطه جهت اقدام ابلاغ گردد.

با عنایت به اینکه وفق مفاد ماده 19 آئین‌نامه اجرایی قانون امور گمرکی «گمرک می‌تواند ارزش کالاهایی که دائما تغییر قیمت می‌یابد (بورسی)، ازمنابع معتبر بین‌المللی (منابع اطلاعاتی) استفاده و برمبنای آن، ارزش گمرکی راتعیین نماید، با توجه به پروسه واردات کالا و شرایط تحریم پیشتهاد می‌گردد موضع ذیل نیز علاوه بر مورد فوق‌الذکر در دستور جلسه اشاره شده قرار گیرد.

کارگروه بررسی و تعیین ارزش کلیه اقلام وارداتی و صادراتی متشکل از نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران)، وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اتحادیه صنف مربوطه که ارزش کلیه کالاهای وارداتی و صادراتی تشکیل شود تا توجه به کلیه مواد قانونی و مقرراتی ارزش کالا در این کمیته مصوب و بانک اطلاعاتی متشکله مبنای ارزش اقلام و کالاها در هنگام ثبت سفارش، انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا و موارد پس از ترخیص قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.