| کد خبر: 173058 |

در نامه‌ای به آخوندی عنوان شد:

بی‌رمقی و تعطیلی شرکت‌ها حمل‌ونقل بین‌المللی نه به دلیل تحریم و فشار خارجی بلکه ناشی از بی‌توجهی و فشارهای داخلی است.

تین‌نیوز | 

حمل‌ونقل بین‌المللی ما در حال حذف از سیستم ترانزیت منطقه است و بیشتر تجار، واردکنندگان و صادرکنندگان ایرانی چون امکان نقل‌وانتقال ارز و کرایه حمل را ندارند ترجیح می‌دهند از طریق ناوگان خارجی این کار را انجام دهند و ناوگان ایرانی در این شرایط از قافله عقب‌مانده است، بخشی از صحبت‌های محمدجواد عطرچیان در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز است.

وی که از چند ماه پیش در خصوص بروکراسی درحمل‌ونقل بین‌المللی هشدار داده بود در نامه‌ای به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نسبت به وجود خودتحریمی در صنعت حمل‌ونقل و گسترش مشکلات گلایه کرد.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی می‌گوید: بی‌رمقی و تعطیلی شرکت‌ها حمل‌ونقل بین‌المللی نه به دلیل تحریم و فشار خارجی بلکه ناشی از بی‌توجهی و فشارهای داخلی است.

او در نامه‌ای به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی آورده است: هفت تقاضای ضروری این صنف فوراً می‌باید به دستور وزیر راه و شهرسازی انجام شود تا بلکه شرکت‌های حمل‌ونقلی نجات پیدا کنند.

پیگیری عاجل حذف مالیات بر ارزش افزوده بر شرکت های حمل‌و نقلی، کاهش مالیات بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقلی، آغاز فوری فروش سوخت به قیمت جایگاه، دستور حل مشکل بیمه شرکت‌های حمل و نقلی، تعیین تکلیف عاجل سیستم حواله حمل و هم چنین حذف قانونی که منجر به تشویق ورود کشتی‌های خارجی به چابهار می شود بخشی از این خواسته‌ها است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    با احترام ،

    متاسفانه دولت محترم طی بخشنامه ای فروش ارز رانندگان ترانزیت را قبل از اجرا متوقف کرده.

    یکی از شعب عامل بانک تجارت تهران گفت: بخشنامه اختصاص ارز برای رانندگان ترانزیت قبل از اجرا با ارسال بخشنامه جدید متوقف شده و باید ارز را آزاد تهیه کنید.

  • mohsemm 0 0

    شما مورد هفتم را اشتباه تحلیل نموده اید ودرنتیجه اشتباه منعکس نموده اید .
    درخواست هفتم تعلیق برای تردد ناوگان جاده ای خارجی که محموله کشتی عای خارجی را به انجا میاورند بوده است .به تظر نویسنده این قانون که ماهیتا برای تشویق ورود کشتی های خارجی به منطقه است واجازه میدهد کامیون های خارجی درمنطقه چابهار مبادرت به حمل جاده ای کالاهای حمل شده کشتی خارجی را درداخل کشورماحمل کنند به حمل ونقل ترانزیت مااسیب میرساند وباید فعلا اجرای ان متوقف شود .لطفا اصلاح فرمایید.

  • mohsemm 0 0

    سلام
    کنکاش ،گزارش،تحلیل

    بازرسان وچالش برگزاری مجامع عمومی درانجمن ها وکانون ها
    ایین نامه نحوه تشکیل انجمن ها وکانون های مربوطه دربخش مربوط به بازرسان توضیحات کاملی از بازرسی درانجمن ها ارائه میدهد ،بازرسان ارکان نظارتی درتمامی تشکلات صنفی ویا سازمانها وارگانها ویا شرکتها هستندووجه مشترک همه انها این است که بازرسان زیر نظر مجمع عمومی یا صاحبان سهام یا اعضا یا مالکین انتخاب میشوند وهمیشه ناظر بر فعالیت های هییت مدیره (یعنی ارکان اجرایی),یک سازمان خواهند بود.
    چرا مجمع عمومی عادی سالیانه برای استماع گزارش بازرسان وهییت مدیره بصورت سالانه تعیین شده است وغالبا بازرسان برای یکدوره مالی انتخاب میشوند؟!!!
    چرا دریک دوره تصدی هییت مدیره که بعضا سه یا چهار سال است میبایستی همه ساله بازرسان درجلسه مجمع عمومی عادی گزارش خود را قبل از گزارش هییت مدیره قرائت کنند؟!!وانتخاب بازرس برای یکدوره یکساله معمولا باید هرسال تجدید شود.

    برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه حداکثر تا مدت معینی پس از پایان یک دوره مالی میبایستی توسط هییت مدیره صورت پذیرد واگر در زمان مقرر برگزار نگردید بادرخواست حداقل بیش از یک چهارم اعضا ویا درخواست بازرس مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده برگزار میگردد .دراین مجمع (یعنی مجمع عادی بطورفوق العاده)گزارش بازرسان وگزارش هییت مدیره برای یکدوره مالی که به هر دلیلی ممکن است زودتر ویا دیرتر از موعد برگزارگردیده باشد قرائت ودرخصوص عملکرد هییت مدیره تصویب وتایید ویا بعکس با عدم تایید عملکرد هییت مدیره مواجه خواهیم شد.
    ___مجمع عمومی فوق العاده نیز که صلاحیت برکناری هییت مدیره ،تغییر دربندهای اساسنامه،وموارد مشابه رادارد میتواند بادرج دستورجلسه دراگهی دعوت توسط دعوت کننده (البته میدانیم که هییت مدیره هیچگاه برای برکناری خود تقاضای مجمع نخواهدکرد),راسا اقدام به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مینماید.
    حال این سوال مطرح است که :
    چرا بازرسان کانون سراسری انجمن های صنفی رانندگان سراسر کشور (البته بنظر درحال حاضر فقط یکنفراز انها) اینقدر اصرار دارند که مجمع عمومی فوق العاده را قبل از موعد مقرر برای مجمع عادی (یعنی سه چهارماه دیگر)برگزارنمایند؟!!!!

    بنظر میرسد دلیل ان این باشد که اگر مجمع عمومی عادی درموعد مقرر بطور عادی برگزارشود مسلما طبق قانون اول انتخاب بازرسین برای دوره بعد باید انجام شود واین بازرسان میبایستی جایشان رابه کاندیداهای جدید بدهند(البته برای انتخاب مجدد بازرسان منع قانونی وجود ندارد)

    ابطال وعدم تایید برگزاری مجمع ۳ مهر کانون توسط اداره کل سازمانهای کارگری وزارت تعاون اگر چه فرصتی رافراهم اورد تا انجمن های غیر عضو تکلیف شان با کانون روشن شود ولی باعث نخواهد شد که اعضا هوشیار صنف موضوع رابه فراموشی بسپارند .فرصت بسیارکوتاه است.
    هوشیارباشید .
    محسن متقین
    🆔 @nafez شبکه خبری

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین