| کد خبر: 170923 |

عطرچیان مطرح کرد:

◄ ارز تخصیصی به رانندگان ترانزیت درگیر بروکراسی شد

بخشنامه ارزی بانک مرکزی برای تخصیص ارز به رانندگان ترانزیت تا این زمان عملی نشده است و متاسفانه بانک‌های عاملی هم که در تهران برای تخصیص ارز معرفی شدند فعلاً کاری برای رانندگان نکرده‌اند.

تین نیوز

 دبیر انجمن صنفی شرکت‌های بین‌المللی ایران به تشریح آخرین وضعیت تخصیص ارز بین‌راهی به رانندگان بین‌المللی پرداخت.

محمدجواد عطرچیان در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز خبر داد که روز گذشته در محل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جلسه مشترک ارزی با نمایندگان بانک‌های عامل، نمایندگان سازمان راهداری و شرکت‌های حمل‌ونقلی برگزار شد و گفت: متأسفانه تاکنون هیچ نتیجه‌ای به دست نیامده است و تخصیص ارز بین‌راهی به رانندگان درگیر بروکراسی شده است.

عطرچیان گفت: تا این زمان یعنی 10 مرداد ماه حتی یک ریال ارز به رانندگان بین‌المللی تخصیص پیدا نکرده و فعالان خطوط بین‌المللی مجبور هستند ارز موردنظر برای هزینه در اروپا را  از بازار آزاد و با قیمت‌های گران تهیه کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که دلیل این کم‌کاری کدام ارگان و دستگاه است، گفت: اینکه مقصر کدام گروه است را باید وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی، بانک‌های عامل یا سازمان راهداری پاسخ دهد اما حرف ما این است که بخشنامه بانک مرکزی تا این زمان عملی نشده است و متأسفانه بانک‌های عاملی هم که در تهران برای تخصیص ارز معرفی شدند فعلاً کاری برای رانندگان نکرده‌اند.

عطرچیان این را هم گفت که عملاً با بخشنامه بانک مرکزی مخالفتی نشده است و هیچ‌کس تا الان نگفته ارز  دولتی به رانندگان ترانزیت داده نمی‌شود اما بخشنامه بانک مرکزی درگیر بروکراسی شده است و روی زمن مانده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.