| کد خبر: 235384 |

مدیر عامل شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا:

با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی فعالیت ­های تولیدی و محدودیت­ های تکنولوژیک موجود در کشور، سهم کارخانجات داخلی از بازار خطوط ریلی شهری، تا 90 درصد نیز جای توسعه دارد.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا از انجام یک اقدام منحصر به فرد توسط شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) در زمینه اسکادای شبکه تامین توان خط 6 متروی تهران خبر داد.

به گزارش تین نیوز، رضا جواهری در توضیح این موضوع به خبرنگار ما گفت: در این پروژه تمام بخش ­های اصلی تابلوی کنترل پست­ های برق LPS و RS از جمله تجهیزات RTU و نرم افزار HMI با موفقیت طراحی و بومی سازی شده و در آستانه نصب و راه اندازی در پست ­های متروی تهران می­ باشد.

او افزود: از دستاوردهای ویژه این طرح می­ توان به یکپارچه سازی نرم افزارهای محلی و مرکزی اسکادا اشاره نمود، که تجربه سایر خطوط مترو نشان داده این موضوع از گلوگاه ­ها و نقاط پر ریسک پروژه ­های مترو است.

وی عنوان کرد: علاوه بر دستاوردهای مهندسی و بومی سازی سیستم اسکادای مترو به ارزش بیش از 4 میلیون یورو، اجرای این طرح در گروه مپنا منجر به جلوگیری از خروج ارز و صرفه جویی قابل ملاحظه ای برای کشور شده است. 

بیشتر بخوانید:

جواهری تاکید کرد: از این دست تجهیزات مورد نیاز پروژه­ های ریلی که برخی توسط کارخانجات گروه مپنا طراحی و تولید شده و برخی دیگر با حمایت و نظارت این گروه، توسط سازندگان بزرگ صنایع در طول 13 سال فعالیت مپنا در صنعت ریلی بومی سازی شده­ و کشور در زمینه آن به خودکفایی رسیده است، می ­توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تجهیزات شبکه برق از جمله ترانسفورماتور توزیع و ترکشن، رکتیفایر ترکشن، هادی­ ها و یراق آلات برق بالاسری
  • تجهیزات اسکادا و کنترل شبکه برق
  • عمده تجهیزات تهویه و فن ­های محوری
  • سیستم سیگنالینگ
  • پله برقی متناسب با الزامات خطوط مترو

مدیر عامل شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا تاکید کرد: این اقدامات موجب شده که بیش از 75 درصد رقم سرمایه گذاری سالانه در تجهیزات ویژه خطوط مترو، توسط شرکت­ های بومی جذب شود و بخش زیادی از آن در اقتصاد ملی به گردش درآید.

وی به تین نیوز گفت: آمارها نشان می­ دهد که در کل کشور سالانه بین 150 تا 200 میلیون یورو صرف تجهیز خطوط متروی کلانشهرها می ­شود و با بومی­ سازی­ های انجام شده، به طور میانگین 130 میلیون یورو از این رقم در بازار داخل کشور هزینه می­ شود، که موجب اشتغال نیروی کار متخصص و ایجاد ارزش افزوده روی قطعات و مواد خام وارداتی کارخانجات خواهد شد.

جواهری افزود: با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی فعالیت ­های تولیدی و محدودیت­ های تکنولوژیک موجود در کشور، سهم کارخانجات داخلی از بازار خطوط ریلی شهری، تا 90 درصد نیز جای توسعه دارد.

او عنوان کرد: با نگاه به این دورنما، شرکت­ های گروه مپنا از جمله شرکت احداث و توسعه ریلی، بیشینه نمودن سهم شرکت­ های داخلی از بازار ریلی کشور را هدف گذاری نموده و با برنامه ریزی مدون و پایش مستمر آن در راستای این هدف گام برمی­ دارند و بدیهی است که در این راه پر فراز و نشیب، از حمایت نهادهای حاکمیتی و مدیریت کلان شهرها، بی نیاز نخواهند بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید