| کد خبر: 187493 |

انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته پیشنهاد کرد که در راستای بررسی تخصصی موضوعات روز صنعت ریلی، کمیته‌های تخصصی حمل کانتینری، مرکز لجستیک و تخلیه و بارگیری تشکیل شوند.

تین‌نیوز | 

انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته  پیشنهاد کرد که در راستای بررسی تخصصی موضوعات روز صنعت ریلی، کمیته‌های تخصصی حمل کانتینری، مرکز لجستیک و تخلیه و بارگیری تشکیل شوند و از اعضای خود خواست تا با شرکت در نظرسنجینظر خود را در این خصوص اعلام کنند.

به گزارش تین نیوز  دبیر انجمن صنفی ریلی در اولین نشست کارگروه حمل‌ونقل ترکیبی با برشمردن موضوعات روز این صنعت ،علل کاهش توان رقابت ریل در برابر سایر مُدهای حمل‌ونقلی را برشمرد و گفت: در حال حاضر قیمت سوخت، هزینه سیر، زمان سیر، دیدگاه اقتصادی، نقش گم‌شده فورواردرها، مشکلات گمرکی، بالا بودن حق دسترسی و طی مسافت زیر 150 کیلومتر از مهم‌ترین علل کاهش سهم ریل در حمل‌ونقل کشور است.

مهرداد تقی زاده ادامه داد: باوجود تعدد موضوعات پیشنهاد می‌کنم که سه کمیته حمل کانتینری، کمیته مرکز لجستیک، کمیته تخلیه و بارگیری تشکیل شوند تا به‌صورت تخصصی و منظم موضوعات مربوطه را بررسی و نتایج را در قالب گزارش و پیشنهادات ارائه کنند.

دبیر انجمن صنفی ریلی هدف از تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی در انجمن ریلی را دستیابی به نتایج عملیاتی عنوان کرد و افزود: انجمن به دنبال کسب دیدگاه تخصصی و دستیابی به نتایج عملیاتی است. این در حالی است که در جلسات اخیری که انجمن با راه‌آهن برگزار شد، نزدیک بودن دیدگاه‌های هر دو طرف به هم مشهود بود و می‌توان انتظار داشت که با به دست آوردن گزارش‌های مستند و ارائه آن به راه‌آهن راهکارهای لازم برای بهبود شرایط حمل ریلی به دست آید.

تقی‌زاده در این جلسه بر اهمیت نقش حمل‌ونقل ترکیبی در حمل‌ونقل کشور تأکید کرد و افزود: درحالی‌که حمل‌ونقلی ترکیبی نقش اساسی در بالندگی اقتصاد کشور دارد اما توجهات لازم از سوی مسئولان دریافت نمی‌کند و به‌نوعی مغفول مانده است، به همین دلیل، انجمن ریلی به‌عنوان یکی از متولیان حمل‌ونقل کشور، به دنبال افزایش نقش حمل‌ونقل ترکیبی در کشور است.

اعضای حاضر در این جلسه، در پاسخ به سوال اینکه چرا حمل و نقل ترکیبی بین ریل و جاده تا کنون به صورت قوی و جدی شکل نگرفته است؟ دلایلی را بیان نمودند از جمله اینکه از ویژگی های ذاتی حمل و نقل ریلی انعطاف پذیری پایین است و در حمل ترکیبی برای انتقال کالا تا مقصد نهایی لزوم تخلیه و بارگیری کالا وجود دارد، این در حالی است که قیمت سوخت ارزان هرگونه تخلیه و‌ بارگیری مجدد را از صرفه اقتصادی خارج می‌کند و از لحاظ هزینه، حمل تک‌وجهی با کامیون حتی برای مسافت‌های زیاد از دید صاحب کالا صرفه اقتصادی دارد. از طرفی در اکثر کشورها حمل بار در مسافت‌های توسط حمل ریلی و توزیع کالا تا درب مقصد نهایی با حمل جاده‌ای صورت می گیرد. در این جلسه موارد دیگری هم‌چون لزوم تبیین صحیح نقش فورواردری، توسعه مراکز لجستیکی و … نیز مورد اشاره قرار گرفت.

در پایان این نشست تصمیم بر آن شد که  ضمن به رای گذاشتن تشکیل کمیته‌های پیشنهادی، اعضا نیز در صورت احساس نیاز به تشکیل کمیته‌های بیش‌تر نظرات خود را به انجمن اعلام کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین