آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور سمیرم- یاسوج/ تکمیل پروژه های راهسازی استان اصفهان در مسیر توسعه پایدار
احداث باند دوم محور سمیرم-یاسوج به طول 22 کیلومتر با هدف تسهیل در ارتباط دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد واتصال استان های جنوبی به ویژه خوزستان با اصفهان و مرکز کشور آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی: احداث باند دوم محور سمیرم-یاسوج به طول 22 کیلومتر با هدف تسهیل در ارتباط دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد واتصال استان های جنوبی به ویژه خوزستان با اصفهان و مرکز کشور آغاز شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، هوشنگ بازوند صبح امروز با هدف بررسی آخرین وضعیت احداث زیرساخت های حمل و نقل و آغاز عملیات اجرایی باند دوم محور سمیرم-یاسوج به استان اصفهان سفر کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت ارتباط ایمن و سریع میان دو استان اصفهان و کهگیلو یه و بویر احمد اعلام کرد: محور سمیرم-یاسوج به طول 150 کیلومتر یکی از مسیرهای حیاتی و راهبردی در جنوب ایران است که از نظر اقتصادی، ترانزیتی، ایمنی و گردشگردی از اهمیت بالایی برخوردار است و امروز عملیات اجرایی احداث باند دوم آن به طول 22 کیلومتر به ارزش روز 6 هزار میلیارد ریال در استان اصفهان آغاز شد.
وی ادامه داد: با توجه به بهره برداری آزادراه شیراز-اصفهان و محور پاتاوه-دهدشت این مسیر نقش مهمی در تحول اقتصادی و حفظ ارتباط شهرهای همجوار با استان های جنوبی کشور از جمله خوزستان بر عهده دارد.
بازوند این محور را بخشی از کریدور بزرگراهی شمال-جنوب کشور اعلام کرد و اظهار داشت: این اقدام نقش مهمی در افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، افزایش ظرفیت های عبور و مرور، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت و بهبود ترانزیت ملی و بین المللی به همراه دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تکمیل محورهای مواصلاتی کشور را موجب توسعه پایدار و پیش زمینه توسعه دیگر زیرساخت های کشور دانست و افزود: برای دستیابی به این مهم وزارت راه و شهرسازی با برنامه ریزی جامع و اجرای پروژه های راه، آزادراه و راه آهن در مسیر تحقق این اهداف گام بر می دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر با اشاره به روند پیشرفت پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان بسیج شهرضا گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی قابل قبول، مطابق برنامه زمان بندی در حال اجراست و طبق پیش بینی ها تا اسفندماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: نه تنها پروژه از زمان بندی عقب نیست، بلکه با تلاش تیم اجرایی و مدیریت منسجم در اجرای عملیات عمرانی، جلوتر از برنامه در حال پیشرفت است.
بازوند همچنین با اشاره به اهمیت راهبردی این تقاطع برای منطقه اظهار داشت: اجرای این پروژه نقش مهمی در تسهیل دسترسی و روان سازی تردد میان شهرستان های شهرضا، دهاقان، مبارکه و سمیرم دارد و در صورت تأمین به موقع منابع مالی، این امکان وجود دارد که پروژه پیش از موعد نیز به بهره برداری برسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در نشست با مدیران سازمان همیاری شهرداری اصفهان و با حضور مشاوران و پیمانکاران، به بررسی آخرین وضعیت پروژه آزادراه شرقی اصفهان به طول ۲۶ کیلومتر پرداخت و گفت: این طرح بخشی از شبکه کریدورهای ملی کشور است و مورد تأکید ویژه وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.
بازوند با اشاره به اهمیت زیرساخت های حمل ونقل در بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: معظم له تأکید کرده اند که درآمدهای ارزی کشور باید صرف توسعه زیرساخت های حمل ونقل شود.
وی ادامه داد: دولت به صورت مستمر روند تکمیل کریدورهای ملی را رصد می کند و برای پیشبرد پروژه آزادراه شرق اصفهان، پیش بینی لازم برای تخصیص اعتباری بالغ بر ۲ همت انجام شده و حمایت کامل سازمان برنامه و بودجه نیز در این مسیر جلب شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه اما و اگرها را برای اتمام این پروژه کنار بگذارید، تصریح کرد: توسعه کریدورها در آینده از اصلی ترین مؤلفه های درآمدزایی برای کشورها خواهد بود و نباید نسبت به آن تردید داشت.
بازوند در پایان تأکید کرد: تکمیل کریدورهای استان اصفهان به عنوان اولویت نخست توسعه ای استان در سال ۱۴۰۴ در دستور کار دولت قرار گرفته و از حمایت همه جانبه برخوردار است.
آقا زر الکی نزن یه شرکت اومد کار کرد بناماویول پولش ندادین رفت حالا جهاد نصر اوردین اینم مطمئن باشین میره