بهره برداری از باند شرقی منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال در نیمه دوم شهریور
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: باند شرقی مسیر منطقه ۲ آزادراه تهران تا نیمه دوم شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید؛ پروژه ای که علاوه بر کوتاه کردن زمان و مسیر، بسیار ایمن بوده و استانداردهایی در حد استاندارد جاده های اروپایی در آن رعایت شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: باند شرقی مسیر منطقه ۲ آزادراه تهران تا نیمه دوم شهریور ماه به بهره برداری خواهد رسید؛ پروژه ای که علاوه بر کوتاه کردن زمان و مسیر، بسیار ایمن بوده و استانداردهایی در حد استاندارد جاده های اروپایی در آن رعایت شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین دهقان روز یکشنبه در بازدید از باند شرقی مسیر منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر حد فاصله دوآب شهرستانک تا دهانه جنوبی تونل البرز افزود: عظمت کار مهندسی را در این پروژه شاهد هستیم، به طوری که پل ها و تونل های زیادی در طول مسیر وجود دارد و از نظر نحوه اجرا و فناوری در سطح بالایی است.
وی با اشاره به اجرای این کار در یک سال گذشته اظهار داشت: استاندارد اجرای پروژه در حد و اندازه های جاده های اروپایی است و ملاحظات ایمنی و زیست محیطی در آن در سطح بالایی رعایت شده است.
دهقان خاطرنشان کرد: در این پروژه با همراهی دولت، وزارت راه و شهرسازی و کمک سازمان حفاظت محیط زیست، شاهد سرعت بالای اجرای کار هستیم و معتقدم اگر همه با هم همراه شویم می توان این پروژه را در کمتر از ۵ سال به بهره برداری رساند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ادامه مسیر و وجود پل ها و تونل های متعدد در آن، خاطرنشان کرد: باید تجهیزات اجرای کار را افزایش دهیم، ضمن اینکه پیچیدگی زمین ها و اراضی که با آنها سر و کار داریم بر مشکلات موجود افزوده است.
وی تاکید کرد: مسیر رفت این پروژه در نیمه دوم شهریور آماده بهره برداری خواهد شد؛ پروژه ای که ضمن کوتاه کردن مسیر و زمان و افزودن ایمنی ترددها، یک مسیر تفریحی نیز محسوب می شود و می تواند مشکلات ترافیکی و تصادفات را به حداقل برساند.
دهقان همچنین به هوشمندسازی کل آزادراه اشاره کرد و گفت: هم اکنون تا سه هزار نفر در این پروژه مشغول فعالیت هستند.
وی، قطعه سوم را پیچیده ترین قطعه آزادراه تهران- شمال از نظر فنی و اجرایی برشمرد که ملاحظات زیست محیطی خاص خود را دارد و افزود: مقرر بود این پروژه از ابتدای ۱۴۰۴ آغاز شود و حتی پیمانکاران آن نیز انتخاب شد، اما همچنان با مشکلاتی مواجه است.
رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه این پروژه توسط مهندسان ایرانی ساخته خواهد شد، گفت: برای عوارض این آزادراه باید با وزارت راه و شهرسازی هماهنگ شود و همین که میزان عوارض پاسخگوی نگهداری آزادراه باشد، برای ما کافی خواهد بود.