| کد خبر: 199380 |

همزمان با سفر رییس جمهور صورت گرفت

◄ افتتاح 62 کیلومتر بزرگراه در استان یزد

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد: همزمان با سفر رییس جمهور به استان یزد و در راستای بهبود شبکه حمل و نقل این استان و تکمیل کریدور شمال- جنوب کشور، 62 کیلومتر بزرگراه در استان یزد به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد: همزمان با سفر رییس جمهور به استان یزد و در راستای بهبود شبکه حمل و نقل این استان و تکمیل کریدور شمال- جنوب کشور، 62 کیلومتر بزرگراه در استان یزد به بهره‌برداری رسید. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، امروز 19 آبان ماه همزمان با سفر رییس جمهور به استان یزد و با حضور وزیر راه و شهرسازی 62 کیلومتر بزرگراه در این استان به بهره‌برداری رسید.

خیراله خادمی استان یزد را چهار راه ارتباطی شبکه حمل و نقل برشمرد و گفت:‌ استان یزد به دلیل واقع شدن در مرکز کشور محل عبور بسیاری از محورهای مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود که به همین دلیل بهبود و توسعه شبکه راه‌ها در این استان یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی از افتتاح 24 کیلومتر از بزرگراه اردکان- چوپانان خبر داد و افزود: این محور به عنوان کوتاه‌ترین مسیر بین دریای خزر و خلیج فارس شناخته می‌شود و موجب کوتاه شدن مسیر تردد از جنوب به شمال کشور می‌شود.

وی افزود: محور اردکان- چوپانان موجب اتصال مراکز صنعتی، معدنی، کشاورزی و جمعیتی منطقه به یکدیگر می‌شود و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سوخت و همچنین کاهش آمار سوانح و تصادفات جاده‌ای از دیگر مزایای بهره‌برداری از این محور محسوب می‌شود.

خادمی در خصوص افتتاح 14 کیلومتر از محور هرات- شهر- بابک اظهار داشت: این محور به دلیل انتقال مواد و مصالح معدنی به مراکز مصرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نقش مهمی در ترانزیت کالا و مسافر در  استان‌های مرکزی کشور، استان هرمزگان و شهرهای شمال غربی استان کرمان دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه بهره‌برداری از بزرگراه یزد- طبس را از دیگر دستاوردهای سفر رییس جمهور به استان یزد دانست و گفت: این محور موجب دسترسی مناطق جنوبی به شمال شرق کشور می‌شود و از آنجا که یکی از محورهای مهم سفر به مشهد مقدس است، موجب تسهیل سفر زوار بارگاه امام رضا (ع) می‌شود و امروز 24 کیلومتر دیگر آن زیر عبور قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.