| کد خبر: 188764 |

◄ خواب آلودگی و خستگی مهمترین عامل حوادث جاده‌ای در یزد

ایمنی در جاده به اندازه‌ای اهمیت دارد که یک روز را به همین عنوان نامگذاری کرده‌اند، لذا تمام تلاش راهداری برای مقابله با اقداماتی است که کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای را در بردارد و علاوه بر کاستن حجم تصادفات، از شدت آن‌ها نیز بکاهد.

تین نیوز

 

مدیر کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان یزد، با اشاره به اهمیت ایمنی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای، اظهار کرد: ایمنی در جاده به اندازه‌ای اهمیت دارد که یک روز را به همین عنوان نامگذاری کرده‌اند، لذا تمام تلاش راهداری برای مقابله با اقداماتی است که کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای را در بردارد و علاوه بر کاستن حجم تصادفات، از شدت آن‌ها نیز بکاهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، علی علیخانی در مورد اقدامات انجام شده توسط این اداره کل، تصریح کرد: نقاط حادثه‌خیز برای رانندگانی که از محورهای مواصلاتی استفاده می‌کنند، شناسایی شده و توقف‌گاه‌های موقتی نیز به منظور رفع خستگی رانندگان ایجاد شده است.

این مسئول افزود: نصب تابلوها و علائم جاده‌ای، خط‌کشی‌ها، حصارهای ایمنی در کنار جاده‌ها و کنترل فنی رانندگان از مهمترین اقدامات انجام شده است.

علیخانی کسب رتبه اول در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای در 10 ماه سال 97 را از مهمترین دستاوردهای این اداره کل برشمرد و تصریح کرد: این جایگاه در 11 ماه سال گذشته نیز با اختلاف 0.3 درصد به جایگاه دوم رسید که این جایگاه نیز حائز اهمیت است.

وی کاهش 50 درصدی حوادث جاده‌ای نوروز را از دیگر دستاوردهای این دستگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان و بیان کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی اداره کل راهداری و پلیس راه منجر به کاهش چشمگیر حوادث جاده‌ای در نوروز امسال در مدت زمانی 25 اسفند تا 17 فروردین ماه شد.

این مسئول مهمترین عامل بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای در یزد را خواب آلودگی رانندگان خواند و گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، مهمترین عامل انحراف از جاده و تصادفات جاده‌ای خواب آلودگی و خستگی رانندگان است و این مسئله در مسافرانی که از چهار جهت کشور به یزد می‌آیند، بیشتر است چرا که یزد در مرکز کشور و با فاصله زیادی از این مراکز قرار گرفته و احتمال خستگی رانندگی در آن بیشتر است.

علیخانی ادامه داد: مهمترین لازمه مقابله با این حوادث مقابله با خستگی و خواب آلودگی است که رانندگان می‌توانند به همین منظور از استراحت‌گاه‌های موقت جاده‌ای، پارکینگ‌ها و مجتمع‌های بین راهی استفاده کنند، البته توجه به هشدارهای پلیس و راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز از دیگر عوامل مهم است.​

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.