بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

ایمن‌ سازی محور سیل‌ زده گلستان ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی بستر رودخانه و دیوارهای ساحلی در محور خسارت دیده از سیل چمن بید - جنگل گلستان نیاز است.

ایمن‌ سازی محور سیل‌ زده گلستان ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد
تین نیوز |

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی بستر رودخانه و دیوارهای ساحلی در محور خسارت دیده از سیل چمن بید - جنگل گلستان نیاز است.

به گزارش  تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی در بازدید از محور سیل زده چمن بید - جنگل گلستان اظهار کرد: محور چمن بید - جنگل گلستان از نظر راه ارتباطی استان های خراسان شمالی و گلستان، بسیار حیاتی است و پیش بینی می شود با فعالیت های شبانه روزی راهداران و دستگاه های اجرایی در سه هفته آینده بازگشایی شود.

او با بیان اینکه بخشی از ایمن سازی بستر رودخانه و دیواره های ساحلی برعهده این سازمان است، بر اهمیت اجرای اصولی و ایمن این پروژه تاکید کرد.

معاون استاندار خراسان شمالی نیز در این بازدید از بازسازی موقت این محور خبر داد و گفت: بازسازی موقت در محور چمن بید - جنگل گلستان به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

رشیدی اظهار کرد: در سیلاب اخیر در این محور، بیش از ۵۵۰ متر از طول بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان بین دوراهی دشت به تونل تخریب شده است که از این مسیر حدود ۲۰۰ متر به طور کامل تخریب شده و بقیه محور ۵۰ درصد تخریب شده است که باید بازسازی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم در این بازدید با اشاره به راه اندازی کارگاه راهداری با هدف بازسازی بخش آسیب دیده این محور، گفت: با توجه به امکانات و تجهیزات استان، پنج دستگاه بولدوزر، ۱۵ دستگاه کامیون و سه دستگاه لودر در این منطقه مستقر شده است و در صورت نیاز، به تعداد ماشین ها افزوده خواهد شد تا طبق برنامه زمان بندی شده، مسیر بازگشایی شود.

سیل بامداد ۱۷ آبان ماه امسال حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر از جاده دوراهی دشت تا جنگل گلستان را به طور کامل با خود برد. این سیل خسارت های زیادی به زیرساخت ها بویژه در شهرستان گرمه وارد کرد.

سد گلمندره هنوز به بهره برداری نرسیده، اما وجود آن سبب شد فاجعه ای که در سیل ابتدای دهه ۸۰ در این منطقه آمد و بسیاری از مردم را به کام مرگ برد و خسارت های عمده ای به زیرساخت ها، تولیدات و منابع طبیعی زد تکرار نشود. اگر این سد وجود نداشت، کیلومترها از جاده های این محور کاملا از بین می رفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.