| کد خبر: 262493 |

بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن همتشان را مضاعف کنند

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و امسال ۴۵۸هزار میلیارد تومان باید بانک ها تسهیلات مسکن پرداخت می کردند اما تاکنون ۱۷۱ هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شده است.

تین نیوز

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان گلستان با اشاره به تسهیلات پرداختی بانکها برای مسکن اظهار کرد: مسئله بزرگ و چالش اساسی کشور کمبود مسکن است که سال ها در مورد آن کم کاری شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مالکی ادامه داد: در سال ۹۵ الی ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ خانوار که تشکیل شد ۶۴ مسکن ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و امسال ۴۵۸هزار میلیارد تومان باید بانک ها تسهیلات مسکن پرداخت می کردند اما تاکنون ۱۷۱ هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شده است.

مالکی گفت: روش تامین زمین براساس قانون بیان شده و باید از توافق مالکان بخش خصوصی هم استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: براساس قانون، آماده سازی زمین برعهده متقاضی است اما حاضر هستیم در آماده سازی زمین وارد شده و اعتبار آن را تامین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: پرداخت تسهیلات تکلیف قانونی است و براساس ماده چهار قانون جهش تولید مسکن باید ۲۰ درصد از تسهیلات بانک ها به مسکن اختصاص یابد.

وی افزود: سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان و امسال ۴۵۸ هزار میلیارد تومان باید بانک ها تسهیلات مسکن پرداخت می کردند اما چیزی که تاکنون قرارداد بسته ایم ۱۷۱ هزار میلیارد تومان است ه با این عدد فاصله زیادی دارد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص مسکن روستایی هم گفت: بنیاد مسکن ۵۰۰ هزار قطعه زمین به مردم در روستاها واگذار خواهد کرد که کار آن شروع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: استان گلستان به همراه خوزستان جزو استان هایی است که بیشترین مسکن مهر آنها باقی مانده و باید بعد از ۱۷ سال تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به آمار مسکن مهر گلستان با کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، گفت: این امر یک ظرفیت است و باید از آن استفاده کرد.

مالکی در خصوص خرید زمین هم گفت: اگر زمینی در اطراف شهر وجود داشته باشد می توان آن را خریداری و به بافت الحاق کرد و در این زمینه باید جهاد کشاورزی در خصوص اراضی درجه یک و دو با استان همکاری کند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن شهرک سازی را یکی از روش های تامین زمین برای استان گلستان برشمرد و تاکید کرد در مراحل تصویب شهرک ها باید تسریع شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.