| کد خبر: 256589 |

معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه های گلستان؛

راه جبران کمبود پروازهای فرودگاه گلستان ورود سرمایه گذار است

معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه های گلستان علت کاهش پروازهای گرگان- تهران را چک دوره ای شرکت هواپیمایی آسمان دانست و گفت: راه جبران کمبود پروازها ورود سرمایه گذار است.

تین نیوز

معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه های گلستان علت کاهش پروازهای گرگان- تهران را چک دوره ای شرکت هواپیمایی آسمان دانست و گفت: راه جبران کمبود پروازها ورود سرمایه گذار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، عبدالخلیل صادقی  در توضیح حذف برخی پروازهای فرودگاه گرگان اظهار کرد: برخی مسیرها فصلی است به عنوان مثال در تابستان مسیرهای کیش، قشم و بندرعباس استقبال نمی شود اما در شش ماهه دوم سال همواره مورد استقبال قرار می گیرد.

معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه های گلستان افزود: کمبود ناوگان پروازی از دیگر دلایل حذف یا کاهش پرواز در برخی مسیرهاست به طوریکه در حال حاضر تقاضا بیشتر از عرضه است.

او دلیل کاهش پرواز مسیر پرتقاضایی مانند گرگان- تهران را تقارن برخی پروازها با زمان چک دوره ای آنها دانست و اضافه کرد: شرکت هواپیمایی آسمان در ماه ۱۸۰ پرواز در فرورگاه گرگان داشت که به واسطه فرا رسیدن زمان چک دوره ای آن، پرواز به آشیانه کرده است.

صادقی انجام چک دوره ای پرواز را در راستای تضمین ایمنی و حفظ جان مسافران اعلام کرد و افزود: امیدواریم این فرایند تا پایان خرداد خاتمه یابد تا بتوانیم از ابتدای تیرماه پاسخگوی نیاز هم استانی ها باشیم.

او علت حذف برخی از مسیرهای پروازی را عدم استقبال شهروندان و کمبود ناوگان برشمرد و ادامه داد: پروازی مانند گرگان شیراز را در سال های قبل داشتیم که به دلیل کمبود ناوگان و استقبال کم مسافران، ناگزیر حذف شد.

به گفته معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه های گلستان، دست کم ۸۰ درصد صندلی ها در هر پروازها باید پر شود در غیر اینصورت برای شرکت هواپیمایی این خطوط توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: واحد بازرگانی شرکت هواپیمایی و فرودگاه پیش از راه اندازی خط جدید پروازی، بازاریابی و ظرفیت سنجی لازم را انجام می دهد که مطابق نظر شرکت هواپیمایی پرواز شیراز- گرگان این ظرفیت را نداشت.

صادقی ادامه داد: پرواز کیش به واسطه تردد جامعه پزشکی و وجود دانشگاه در آن، مسیر خوبی است بر این اساس به دنبال آن هستیم تا ناوگانی با ظرفیت ۴۵ نفری در مسیر گرگان- کیش پیش بینی شود.

او در توضیح کاهش پرواز تهران- گرگان، گفت: برای این مسیر سه نوبت در روز پرواز داشتیم به عبارتی در طول ماه بیش از ۳۴۰ پرواز دراین مسیر انجام می شد که به دلیل کمبود ناوگان هوایی به صورت موقت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: امیدواریم پس از خاتمه چک دوره ای آسمان عمده مشکلات این خط حل شود و پاسخگوی نیاز هم استانی ها باشیم.

معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه های گلستان با بیان اینکه روح فرودگاه پرواز است، افزود: تلاش داریم تا پروازهایمان را در زمان های مختلف و مسیرهای بیشتر برقرار کنیم

وی ضمن تاکید بر این نکته که فرودگاه گرگان یکی از بهترین فرودگاه های کشور به شمار می رود، افزود: تمام سیستم های کمک ناوبری برای هدایت ایمن یک پرواز در فرودگاه گرگان فراهم است ضمن اینکه بحث موقعیت جغرافیایی هم عاری از موانع است.

او راه حل کمبود پروازهای فرودگاه گرگان را ورود سرمایه گذار دانست و گفت: بسیاری از استان ها برای خودشان ایرلاین دارند بر این اساس ما هم به جد پیگیر این موضوع هستیم تا با ورود بخش خصوصی، گلستان هم صاحب ایرلاین شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.