| کد خبر: 252730 |

ظرفیت جدیدی برای متقاضیان خودمالک نهضت ملی مسکن ایجاد شد؛

امکان تغییر بانک ارائه کننده تسهیلات خودمالک توسط متقاضیان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: چنانچه متقاضیان بخش خودمالکی نهضت ملی مسکن به هر دلیلی موفق به دریافت تسهیلات از بانک عامل نشوند می توانند نسبت به تغییر بانک ارائه کننده تسهیلات اقدام کنند.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: چنانچه متقاضیان بخش خودمالکی نهضت ملی مسکن به هر دلیلی موفق به دریافت تسهیلات از بانک عامل نشوند می توانند نسبت به تغییر بانک ارائه کننده تسهیلات اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان گلستان، مهدی ملک رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: متقاضیان خودمالک در طرح نهضت ملی مسکن کسانی هستند که سند مالکیت زمین آن ها به نام بخش خصوصی یا  اشخاص حقیقی است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: هر متقاضی خود مالک می تواند برای ساخت تعداد واحدهای در دست ساخت، تسهیلات دریافت کند.

وی افزود: این متقاضیان می توانند مدارک لازم خود، یعنی سند مالکیت و پروانه ساختمان را پس از انتخاب بانک، بارگذاری کرده تا  به بانک معرفی شوند.

ملک با بیان اینکه مبلغ این تسهیلات در مرکز استان ها ۳۵۰ و در شهرستان ها ۳۰۰ میلیون تومان است، گفت: وام خودمالکی در چهار مرحله و با توجه به پیشرفت پروژه توسط بانک عامل به حساب متقاضی واریز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در طی این مسیر چنانچه متقاضی موفق به اخذ تسهیلات از بانک نشود، می تواند بانک ارائه کننده تسهیلات را با ورود به پنجره ثبت اطلاعات خود در سامانه www.saman.murd.ir  تغییر دهد.

وی افزود: در استان گلستان تاکنون بیش از ۱۶ هزار درخواست خود مالکی ثبت شده که از این تعداد سه هزار و ۲۷۵ متقاضی دارای انعقاد قرارداد مشارکت با بانک هستند.

ملک ضمن تقدیر از عملکرد بانک های استان، از به پایان رسیدن سهمیه بانک مسکن برای ارائه تسهیلات خودمالکی در استان خبر داد و گفت: در استان گلستان ۱۸ بانک تعهد ارائه تسهیلات خود مالکی به متقاضیان داشته و با برنامه ریزی های انجام شده ،ارائه تسهیلات به متقاضیان  مطلوب تر خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در انتها تاکید کرد: با  توجه به مشکل کمبود اراضی دولتی و ملی با قابلیت تولید مسکن در استان های شمالی کشور، احداث مسکن به صورت خودمالکی اثر زیادی بر تحقق برنامه اجرایی تولید مسکن استان خواهد گذاشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.