| کد خبر: 251358 |

احیای خلیج گرگان؛ پروژه‌ای نادر و موفق برای سازمان بنادر

پیشرفت فیزیکی این پروژه هم اکنون ۵۰ درصد است و درمجموع باید یک میلیون و ۱۶۰ هزار مترمکعب در طول مسیر کانال ۷,۵ کیلومتری لایروبی صورت گیرد.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان ، پروژه احیای خلیج گرگان را برای سازمان بنادر و حوزه دریایی کشور پروژه ای موفق و نادر توصیف کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی این پروژه هم اکنون ۵۰ درصد است و درمجموع باید یک میلیون و ۱۶۰ هزار مترمکعب در طول مسیر کانال ۷,۵ کیلومتری لایروبی صورت گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نورالله عباسی مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان درباره آخرین وضعیت لایروبی خلیج گرگان، اظهار داشت: تاکنون ۵۸۰ هزار مترمکعب لایروبی انجام شده و کل مبلغ پروژه معادل ۲۸۴ میلیارد تومان است که ۱۰۰ میلیارد تومان آن جذب و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز قرار است تخصیص یابد که نیازمند مصوبه هیات وزیران است و برای مابقی اعتبار در نظر گرفته شده مکاتبات لازم از سوی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته و استانداری نیز پیگیری های لازم را انجام می دهد.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با بیان اینکه پروژه به ۱۰ فاز تقسیم شده و در فاز ۱ که سمت دریا قرار دارد با توجه به اینکه عمق آب کم است در حال خشکه برداری هستیم، عنوان کرد: خشکه برداری باعث می شود قیمت تمام شده لایروبی کاهش یابد و شاهد تسریع عملیات لایروبی باشیم.

عباسی با اشاره به اینکه فعالیت مربوط به لایروبی در فازهای ۲، ۳، ۶، ۷، ۹ و ۱۰ شروع شده و در مورد فازهای ۸، ۴ و ۵ نیز فعالیت های مورد نظر با توجه به برنامه زمان بندی به تازگی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع این فازها باید ۱ میلیون ۱۶۰ هزار مترمکعب لایروبی صورت گیرد.

وی درباره برنامه زمان بندی اتمام پروژه احیای خلیج گرگان، اعلام کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده انجام پروژه از خرداد ۱۴۰۱ تا خرداد ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است و مشاهدات عینی نشان می دهد اگر با همین روند فعالیت ها ادامه یابد پروژه در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید مگر اینکه با اتفاق پیش بینی نشده ای نظیر مسائل جوی روبرو باشیم، در غیر این صورت تا کنون طبق گزارش پیمانکار حتی نسبت به برنامه زمان بندی جلوتر هستیم.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با بیان اینکه پروژه احیای خلیج گرگان یکی از پروژه های موفق و نادر سازمان بنادر و دریانوردی و نیز استان گلستان است، اظهار داشت: برای اولین بار چنین پروژه ای در یک خلیج انجام می شود و تنوع فعالیت ها بسیار بالا است تا بتوان مسیر مورد نظر را باز کرد.

عباسی تاکید کرد: احیای خلیج گرگان تجربه موفقی برای سازمان بنادر و دریانوردی و حوزه دریایی کشور است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است؛ در جریان بازدید رئیس جمهور از جزیره آشوراده، دستور ویژه ای از سوی وی در اسفندماه سال گذشته برای تامین اعتبارات لایروبی کانال های ارتباطی بین دریا و خلیج گرگان صادر و در همین راستا تصمیمات مهمی از سوی سازمان گرفته شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.