| کد خبر: 243214 |

◄ سرقت ۱۰۰ میلیارد ریال از علائم رانندگی و تجهیزات راهداری گلستان

پارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تجهیزات راهداری از جمله تامین روشنایی در جاده‌های استان به سرقت رفت که مشارکت مردم برای پیشگیری از وقوع این جرایم ضروری است.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: پارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تجهیزات راهداری از جمله تامین روشنایی در جاده‌های استان به سرقت رفت که مشارکت مردم برای پیشگیری از وقوع این جرایم ضروری است.

به گزارش تین نیوز، غلامرضا بیکی افزود: مردم گزارش‌های زیادی از سرقت تابلو راهنمایی و رانندگی و تجهیزات روشنایی در جاده ها به این اداره کل منعکس کرده اند که انتظار می رود این همراهی مردم بیشتر شود.

وی افزود: افزایش سرقت تابلو راهنمایی و رانندگی و تجهیزات روشنایی مستقر در محورهای ارتباطی گلستان طی چند سال اخیر به یک معضل تبدیل شده است.

بیکی ادامه داد: این اداره کل تلاش می‌کند از محل اعتبارات داخلی خلا به وجود آمده در جاده ها را براساس داشته مالی و اولویت بندی حل کند ولی حل کامل این مشکلات به تخصیص اعتبار ویژه نیاز دارد.

تشکیل ۸۶ پرونده سرقت از راهداری گلستان

رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان هم گفت: از سال قبل تاکنون ۸۶ سرقت از راهداری استان صورت گرفته که ۷۰ فقره آن برای سال ۱۴۰۰ و بقیه برای امسال است.

مهدی یوسفی نژاد افزود: از مجموع سرقت سال گذشته ۶۱ فقره و امسال ۱۱ فقره منجر به تشکیل پرونده و پیگیری قضایی شده و بقیه به علت دسترسی نداشتن به سارق ، فاقد وصف کیفری است.

وی خاطر نشان کرد: سرقت ادوات راهداری شامل کابل، ترانس، پایه، چراغ و تابلو و علایم در جاده‌ها باعث ایجاد اختلال در نظم عمومی و تحمیل و صرف اعتبارات اضافی می‌شود به طوری که با کشف و ردمال هم قابلیت استفاده ندارند.

استان گلستان افزون بر پنج هزار کیلومتر بزرگ‌راه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

این استان شمالی با ۲ میلیون نفر جمعیت از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.