| کد خبر: 210528 |

درآمد رانندگان تاکسی گرگان ۹۰ درصد کمتر شد

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان با اشاره با تاثیر شیوع کرونا بر معشیت فعالان حوزه حمل و نقل عمومی گفت که از زمان شیوع این بیماری و کاهش تردد مردم تاکنون، درآمد رانندگان تاکسی گرگان ۹۰ درصد کمتر شد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان با اشاره با تاثیر شیوع کرونا بر معشیت فعالان حوزه حمل و نقل عمومی گفت که از زمان شیوع این بیماری و کاهش تردد مردم تاکنون، درآمد رانندگان تاکسی گرگان ۹۰ درصد کمتر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدمهدی کمال‌غریبی اظهار داشت : قبل از شیوع کرونا هر تاکسی روزانه به‌صورت متوسط  ۱۲۵ مسافر را جابه‌جا می کرد که این رقم در حال حاضر به حدود ۱۵ نفر کاهش یافته و عایدی رانندگان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: علاوه بر تاکسی های شهری، معیشت رانندگان آژانس، سرویس‌های مدارس و وانت بارهای گرگان هم دچار مشکل شده که نام ۵ هزار نفر از این افراد برای دریافت مقرری بیکاری در سامانه کارا ثبت شد.

کمال غریبی همچنین از اعطای وام ۲۰ میلیون ریالی به رانندگان تاکسی شهری گرگان متاثر از کرونا خبر داد و گفت: در مرحله اول ۲۸۸ راننده تاکسی دارای واجد شرایط توسط  معتمدین و بازرسان تاکسیرانی شناسایی و به بانک عامل معرفی شدند.

گرگان ۲ هزار و ۹۴۲ راننده تاکسی، هزار و ۲۰۰ راننده آژانس و سرویس مدرسه، ۶۴۵ راننده وانت بار و ۱۰۵ راننده اتوبوس دارد.

وی گفت: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان در کنار تلاش و پیگیری برای برقراری مقرری بیکاری این رانندگان، پیشنهاد پرداخت حق بیمه ماه های اسفند پارسال و فروردین امسال رانندگان خودروهای عمومی را به اتحادیه کل تاکسیرانان کشور ارایه کرد.

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان افزود: پس از شیوع کرونا  ارایه خدمت به شهروندان در خطوط اتوبوس رانی متوقف نشد اما به دلیل کم‌شدن مسافر، تعداد اتوبوس های فعال به یک سوم کاهش یافت.

کمال غریبی ادامه داد:در شرایط عادی در هر ماه ۵۵ هزار مسافر توسط اتوبوس های شهری گرگان جابه‌جا می شوند اما با شیوع کرونا این رقم به حداکثر هزار مسافر در روز رسید.

وی گفت که با کاهش بحران کرونا و شروع به‌کار دوباره برخی اصناف و افزایش تردد، از سیزدهم اردیبهشت همه ۹۸ دستگاه اتوبوس شهری گرگان فعالیت خود را برای ارایه خدمت به شهروندان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی آغاز خواهند کرد.

شهر گرگان با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان گلستان است.

کرونا  که ویروس عامل آن از طریق ریز قطرات فرد آلوده در هوا و نیز اشیای آلوده منتقل می‌شود و هنوز  دارو و واکسن مشخصی برای آن  شناسایی نشده است،  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان در مرکز چین گزارش شد و  اواخر بهمن ماه ۹۸ به طور رسمی به کشورمان راه یافت.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۵۹۵۷ نفر رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.