| کد خبر: 201648 |

رزمایش ترافیکی زمستانه جاده‌ای گلستان برگزار شد

رزمایش طرح زمستانه جاده‌ای گلستان با هدف سنجش آمادگی دستگاه‌های عمل کننده و پیشگیری از حوادث در جاده‌های پرترافیک استان امروز شنبه در گرگان برگزار شد.

تین نیوز

رزمایش طرح زمستانه جاده‌ای گلستان با هدف سنجش آمادگی دستگاه‌های عمل کننده و پیشگیری از حوادث در جاده‌های پرترافیک استان امروز شنبه در گرگان برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، استاندار گلستان در این رزمایش گفت: در اجرای طرح زمستانه گلستان، امکانات و هماهنگی میان دستگاه ها نسبت به سال قبل افزایش یافته تا نتیجه آن، کاهش تلفات جاده ای باشد.

هادی حق‌شناس اظهار داشت:  آمادگی و هماهنگی لازم میان اورژانس، هلال احمر، پلیس، راهداری، حمل و نقل جاده ای و شهرداری های استان برای کنترل وضعیت و به حداقل رساندن آسیب ها در حوادث جاده ای گلستان وجود دارد.

وی بیان کرد: تلاش می کنیم راه های خروجی گلستان به سمت خراسان شمالی، سمنان و مازندران مدیریت شود تا رانندگان استفاده کننده از جاده های گلستان با کمترین خطر از این محورها تردد کنند.

فرمانده انتظامی گلستان نیز گفت: امکانات دستگاه‌های گلستان برای ارایه خدمت در طرح زمستانه بسیج شده و پلیس راه استان هم با تجهیزات کامل در سه جاده کوهستانی و برف گیرگلستان از جمله توسکستان گرگان، خوش ییلاق آزادشهر و جنگل گلستان در گالیکش مستقر خواهد شد.

سرتیپ دوم ستاد روح‌الامین قاسمی از به کارگیری ۳۰۰ نیروی پلیس راه استان در قالب ۹۱ گروه و ۱۰ پاسگاه در این طرح خبر داد و گفت: از ابتدای سال با تلاش‌ پلیس راه و سایر دستگاه‌ها ۲۴ درصد تصادفات در استان کاهش پیدا کرده که تداوم آن به رعایت توصیه های پلیس توسط رانندگان بستگی دارد.

طرح زمستانه جاده ای از بیستم آذرماه آغاز شده و تا بیستم فروردین سال بعد ادامه دارد.

از مجموع ۵ هزار کیلومتر راه ارتباطی گلستان ۷۰۰ کیلومتر آن در ۵۵ گردنه برف‌گیر قرار دارد.

این استان شمالی با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از غرب با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.