| کد خبر: 197112 |

◄ عملیات آسفالت سه کیلومتر از محور اولنگ رامیان به شاهرود آغاز شد

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از آغاز عملیات آسفالت سه کیلومتر از جاده اولنگ به شاهرود درحوزه شهرستان رامیان در شرق گلستان خبر داد.

تین نیوز

 سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از آغاز عملیات آسفالت سه کیلومتر از جاده اولنگ به شاهرود درحوزه شهرستان رامیان در شرق گلستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، نبی‌اله داودی در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفته است که عملیات بهسازی جاده اولنگ رامیان به شاهرود به طول ۴۲ کیلومتر از سال ۹۱ آغاز شده و تا الان با اعتبارات تخصیص یافته سه کیلومتر از این مسیر که زیرسازی آن پایان یافته، آسفالت می‌شود.

وی افزود: عملیات آسفالت این جاده که از انتهای حوزه شهری رامیان آغاز و تا منطقه گردشگری باغ تاشته ادامه خواهد داشت، با اعتبار تخصیص یافته به مبلغ چهار میلیارد ریال و به صورت چهار بانده انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.

داودی همچنین گفته است تا کیلومتر ۱۷ این جاده، عملیات تعریض ابنیه و ۵۶۳ متر دیوار حفاظتی در چهار نقطه پرتصادف انجام شده است.

وی اضافه کرد: عملیات ترانشه‌برداری به حجم ۲۵۳ هزار مترمکعب تا کیلومتر ۱۷ جاده اولنگ رامیان به شاهرود با هدف جلوگیری از ریزش سنگ و نخاله انجام شده است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین با یادآوری وقوع سیل در سال ۹۱ و سیل روزهای آغازین امسال گفت: این بلایای طبیعی خسارت زیادی به جاده اولنگ به شاهرود وارد کرد که برای بهسازی این جاده در مجموع به ۲۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز می‌باشد.

شهرستان رامیان با افزون بر ۸۵ هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان، درمجموع ۲۵۷ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این مقدار ۱۱۰ کیلومتر آن در مناطق کوهستانی است.

درهمین پیوند رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رامیان نیز  گفت: به دلیل بارش های شدید روزهای پایانی پارسال و اوایل امسال به ۱۱۰ کیلومتر از جاده‌های کوهستانی این شهرستان از جمله راه روستاهای الهادی، ویرو، رضی، کشکک، قلی‌چای، پاقلعه و محور اولنگ خسارت وارد شد.

حسن حقیقت افزود: برای تعمیر و مرمت قسمت هایی از جاده‌های کوهستانی رامیان که دچار آب شستگی شده بودند، این اداره با امکانات و تجهیزات داخلی افزون بر ۵۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاک‌برداری و سنگ‌های ریزش شده را در نیمه نخست امسال انجام داده است.

به گفته وی، هم اکنون تردد در جاده‌های روستایی مناطق کوهستانی رامیان بدون هیچ مشکلی درحال انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.