| کد خبر: 195753 |

پیشنهاد استاندار گلستان برای ایجاد هنرستان دریایی برای اشتغال در کشتی‌ها

استاندار گلستان در دیدار با مشاور وزیر امور خارجه گفت: با توجه به پویشی که وزارت امور خارجه دنبال می‌کند و تلاش دارد هنرستانی را در شهرستان گمیشان دایر کند، پیشنهاد می‌کنم این هنرستان در زمینه دریایی باشد چرا که زمینه جذب و اشتغال آن در کشتی‌ها وجود دارد.

تین نیوز

استاندار گلستان در دیدار با مشاور وزیر امور خارجه گفت: با توجه به پویشی که وزارت امور خارجه دنبال می‌کند و تلاش دارد هنرستانی را در شهرستان گمیشان دایر کند، پیشنهاد می‌کنم این هنرستان در زمینه دریایی باشد چرا که زمینه جذب و اشتغال آن در کشتی‌ها وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در دیدار با دکتر سالاری مشاور وزیر امور خارجه و جمعی از دیپلمات‌های باتجربه کشور، با بیان اینکه گلستان یکی از چهار استان کشور است که دارای مرز زمینی، هوایی و دریایی است، اظهار کرد: گلستان مزیت‌های منحصر بفردی در روابط بین‌المللی دارد و امیدواریم دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان بتواند زمینه توسعه تجارت خارجی را فراهم آورد.

*در گلستان 17 قوم از 26 قوم ایرانی ساکن هستند

وی تصریح کرد: در گلستان 17 قوم از 26 قوم ایرانی ساکن هستند و مردم گلستان روابط بسیار خوبی با ترکمنستان دارند که می‌تواند در توسعه روابط موثر باشد.

استاندار گلستان افزود: با توجه به پویشی که وزارت امور خارجه دنبال می‌کند و تلاش دارد هنرستانی را در شهرستان گمیشان دایر کند، پیشنهاد می‌کنم این هنرستان در زمینه دریایی باشد چرا که زمینه جذب و اشتغال آن در کشتی‌ها وجود دارد.

* خام‌فروشی و عدم ایجاد ارزش‌افزوده در محصولات بااستفاده از صنایع تبدیلی دلیل پایین بودن سرانه درآمدی گلستان

حق‌شناس خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بسیاری از تولیدات مردم این استان رتبه تک‌رقمی در سطح کشور دارد، درآمد سرانه مردم گلستان 50 درصد درآمد سرانه مردم ایران است و مهمترین دلیل آن خام‌فروشی و عدم ایجاد ارزش‌افزوده در محصولات بااستفاده از صنایع تبدیلی است.

*ترکمنستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط بین‌المللی باشد

مشاور وزیر امور خارجه همچنین در این دیدار گفت: ترکمنستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط بین‌المللی باشد.

دکتر سالاری اظهار کرد: با توجه به تجربه پویشی که منجر به ساخت مدرسه‌ای مدرن در شهرستان زلزله‌زده «سرپل‌ذهاب» شد، پویشی را برای ایجاد سه هنرستان در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان مطرح شد و امیدواریم با همکاری مدیریت استان بتوانیم در گمیشان این اقدام را صورت دهیم.

همچنین در این دیدار که دیپلمات‌های با تجربه نیز حضور داشتند پیشنهاد ایجاد شورای روابط خارجی با محوریت دیپلمات‌ها و ارائه دانش و تجربه به استان‌ها مطرح و مورد تایید استاندار گلستان نیز قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.