| کد خبر: 193451 |

تخصص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی راه دهنه ساسنگ مینودشت

۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی راه دهنه ساسنگ مینودشت تخصیص یافت.

تین نیوز

 فرماندار مینودشت درشرق گلستان اعلام کرد که مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری برای بهسازی و مرمت جاده روستاهای موسوم به دهنه ساسنگ این شهرستان تخصیص و ابلاغ شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیدرضا طباطبایی گفت: عملیات مرمت و بازسازی جاده روستاهای دهنه ساسنگ که براثر بارش شدید باران و رانش زمین در روزهای آغازین امسال تخریب شده بود، بزودی با انتخاب پیمانکار آغاز می شود.

وی افزود: علاوه بر بازسازی جاده روستاهای دهنه ساسنگ، عملیات بهسازی و مرمت جاده ارتباطی شهر دوزین به روستای صفی آباد از بخش کوهسارات مینودشت هم که براثر رانش زمین بخش های از آن تخریب شده بود، در دستور کار قرار دارد.

طباطبایی با یادآوری اینکه هر دو مسیر ذکر شده (دهنه ساسنگ و دوزین به صفی آباد) در همان روزهای ابتدایی تخریب، به صورت موقت بازگشایی شده و تردد در آنها جریان دارد، اضافه کرد: مرمت و بازسازی اصولی این دو مسیر با تخصیص اعتبارات لازم حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده آغاز می شود.

وی گفت: علاوه بر این دو طرح، هفته گذشته نیز عملیات احداث شبکه فیبر نوری بخش کوهسارات مینودشت که پیش از این از سمت استان سمنان احداث شده بود اما در جریان سیل و رانش زمین دچار آسیب شد، با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال از سمت شهرستان مینودشت آغاز شد.

فرماندار مینودشت همچنین از آغاز عملیات بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده روستای قلعه قافه بالا، این شهرستان با تامین زمین از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: بنیاد مسکن به روستاییانی که واحد مسکونی آنها براثر رانش زمین تخریب شده و زمین مناسب برای ساخت ندارند، زمین و پروانه ساخت رایگان می دهد.

طباطبایی اضافه کرد: روستاییانی که زمین مناسب برای بازسازی واحد آسیب دیده خود دارند نیز فقط پروانه ساخت رایگان دریافت می کنند و از کمک بلاعوض دولت و تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت مسکن همچون دیگر اهالی بهره مند می شوند.

وی درخصوص بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده روستای "برنج جوین" از دیگر روستاهای دچار رانش شده شهرستان مینودشت نیز گفت: این کار پس از تکمیل مطالعات پژوهشی کارشناسان بنیاد مسکن و نیز انجام اقدامات ایمن سازی آغاز می شود.

شهرستان مینودشت افزون بر ۸۱ هزار نفر جمعیت دارد و درجریان سیل و رانش زمین در روزهای آغازین امسال، علاوه بر خسارت به برخی زیرساخت های آن از جمله راه های ارتباطی، ۱۶ روستای آن نیز دچار رانش شده و ۴۰۰ واحد مسکونی در این روستاها آسیب جدی دیدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.