| کد خبر: 178431 |

◄ کاهش 21 درصدی تلفات جاده ای گلستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با اعلام‌ کاهش 21 درصدی تلفات جاده‌ای استان طی هفت ماه ابتدایی سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛ افزود: موتورسواران و عابرین پیاده با 108 کشته در صدر این آمار قرار دارد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان، در گفتگو با پایگاه خبری اداره‌کل متبوع افزود: پزشکی قانونی گلستان مجموع کشته‌های برون‌شهری و روستایی استان را در هفت ماهه گذشته 174 نفر اعلام کرده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان، مهدی میقانی مابقی کشته‌ها را مربوط به سرنشینان خودروها و رانندگان وانت‌بارها و ادوات کشاورزی بیان کرد و گفت: مشارکت همگانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در امر ایمنی و ترافیک باعث کسب این هدف شده و برای تداوم این کار نیز باید اقدامات تاثیرگذار فرهنگی اجتماعی را برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با مشارکت دستگاه‌های متولی به کار گرفته شود.

میقانی در تحلیل عوامل موثر در تصادفات جاده‌ای گفت: عامل انسانی، وسیله نقلیه و جاده سه مثلث ترافیکی هستند که عامل انسانی بیشترین سهم را از میان آنها به خود اختصاص می‌دهد.

 وی اظهار کرد: متوسط سن متوفیان موتورسواران، جوانان 30 ساله هستند که لازم است به ریشه ها، عوامل و راهکارهای این مساله با تامل بیشتری نگریسته شود.

گلستان بالغ‌بر پنج هزار کیلومتر از راه‌های برون‌شهری کشور را تحت پوشش استحفاظی خود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.