| کد خبر: 239069 |

◄ کهگیلویه بزرگ دارای راه آهن می شود

گفتگوهای لازم در باره خط ریلی اقلید - یاسوج با وزیر راه و شهرسازی انجام گرفته و اتصال خط ریلی لردگان به شهرستان کهگیلویه از محور پاتاوه به دهدشت از پیشنهادات ارائه شده به وزیر راه و شهرسازی است.

تین نیوز

 استاندار کهگیلویه وبویراحمد به اهمیت سند آمایش سرزمینی استان در رابطه با خطوط ریلی اشاره و اظهارداشت: گفتگوهای لازم در باره خط ریلی اقلید - یاسوج با وزیر راه و شهرسازی انجام گرفته و اتصال خط ریلی لردگان به شهرستان کهگیلویه از محور پاتاوه به دهدشت از پیشنهادات ارائه شده به وزیر راه و شهرسازی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: ضرورت دارد اداره راه و شهرسازی مطالعات این دو طرح را آغاز و  مُستندات لازم  را به وزارتخانه راه و شهرسازی ارسال کند.

وی بر مطالبه گری مدیران و ایجاد تحول در اشتغالزایی با اولویت اشتغال انبوه و پایدار تاکید و خاطرنشان کرد: همه مدیران و مسئولان استان موظف اند برای پیگیری مطالبات این استان تلاش کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با هیچ طرحی که بدون اشتغال پایدار باشد موافقت نمی شود، ادامه داد: اشتغال باید در همه بخش ها باشد.

احمدزاده، همراهی فرمانداران در اجرای طرح ها را ضروری دانست، تصریح کرد: فرمانداران هم در شهرستان ها تاکیدشان بر طرح های اشتغالزایی پایدار و اولویت بر تعداد اشتغال بالا بوده و واحدهای ایجادی نیز باید تثبیت شده و توسعه ای باشند.

بگفته وی، هزار میلیارد تومان تسهیلات به اشتغال استان  کهگیلویه و بویراحمد در سالجاری اختصاص داده اند و اگر این مبلغ جذب شود هزار میلیارد تومان دیگر نیز دولت به استان تخصیص می دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حساسیت در راستای واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه گذاری در ایجاد طرح های اقتصادی تاکید و اظهارداشت: در واگذاری زمین، برآورد لازم صورت گیرد، مسئله زمانبندی اعمال شود و کنترل و دقت لازم به عمل آید.

احداث برخی سدها در کهگیلویه و بویراحمد منفعتی برای استان ندارد

احمدزاده یکی از موارد مهم در سند آمایش سرزمینی را احداث سد‌ها عنوان و ادامه داد: با توجه به خشک سالی‌ها و کم آبی در برخی شهر‌ها و روستا‌های استان نیاز به احداث سد ضرورت دارد که مهمترین آنها سد آبریز کهگیلویه و سد تنگ سرخ است.

وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر برخی سدها در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث شد که منفعت زیادی برای استان ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، در سد مارون، چم شیر و حتی کوثر استان‌های دیگر دیده شدند و تنها بخش کوچکی اراضی کشاورزی امامزاده جعفر و لیشتر در این سد‌ها لحاظ شده است، افزود: در سد مارون آب برای شهر‌های هندیجان و کشاورزی استان خوزستان دیده شده اما هیچ گونه تخصیص برای شهرستان کهگیلویه وجود ندارد.

احمدزاده به دیدار خود و نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس با وزیر نیرو پیرو سد آبریز کهگیلویه اشاره و اظهارداشت: نماینده این شهرستان به شدت پیگیر این سد بوده اما محیط زیست کشور اشکالاتی به احداث آن گرفته که یکی از آنها خشک شدن تالاب شادگان و از بین رفتن گاومیش ها است.

وی تاکید کرد: خوزستان از سد آبریز کهگیلویه با نام مارون ۲ یاد می کند و در احداث این سد رغبتی ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط زیست کشور دلایل قانع کننده در خصوص احداث نشدن سد مارون 2 ندارد.

احمدزاده افزود:  مدیران باید در سند آمایش سرزمین، آینده استان کهگیلویه و بویراحمد را ببینند و البته امروز استان ما آب ندارد و کم آبی رخ داده را می توان با احداث سد رفع کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.