| کد خبر: 233408 |

◄ خسارت سیلاب به راه‌های کرمان ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: سیل اخیر در ۱۰ شهرستان حوزه شمال استان کرمان نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال به راههای اصلی، فرعی و روستایی خسارت وارد کرد.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: سیل اخیر در ۱۰ شهرستان حوزه شمال استان کرمان نزدیک به ۶۰۰ میلیارد ریال به راههای اصلی، فرعی و روستایی خسارت وارد کرد.

به گزارش تین نیوز، احسان عراقی زاده افزود: بیشترین تخریب راههای اصلی، فرعی و روستایی در شهرستان های بافت، بردسیر و اُرزوئیه اتفاق افتاده که در این زمینه  حدود ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به آسفالت، شانه خاکی راهها، زیرسازی و تخریب قنوها(بخشی از مسیر ارتباطی) و خسارت به راههای فرعی و روستایی خاکی وارد شده است.

وی تصریح کرد: سیل اخیر حدود ۱۰۰ میلیارد ریال نیز خسارت به ابنیه فنی راهها مانند رادیه برید پل ها، دیواره های هدایت آب پل ها و تخریب آب نما در حوزه راههای روستایی خسارت زده است.

به گزارش ایرنا هفت شهرستان جنوب استان زیرمجموعه اداره کل راهداری جنوب کرمان هدایت می شوند که خسارت سیل در آن شهرستان ها هنوز در دست بررسی است.

معاون راهداری استان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی ۹۰ دستگاه پل هزینه شده، افزود: در سال ۹۹ با استفاده از توان فنی حوزه راهداری موفق شدیم حدود ۹۰ دستگاه پل را برابر با استانداردهای فنی مرمت و بازسازی کنیم و این امر باعث شد سیل روزهای اخیر نتواند به پل های مذکور که در معرض سیل قرار داشتند، صدمه بزند.

وی خاطرنشان کرد: انجام عملیات پیشگیری در حوزه راهداری همواره در دستور کار قرار دارد و شناسایی نقاط و محورهای در معرض تخریب ناشی از سیل و انجام فعالیت های متعدد، مانند بسترسازی رودخانه ها، پاکسازی دهانه پل ها و.... تا حدود بسیار زیادی از تخریب راهها و ابنیه فنی آن جلوگیری می کند.

عراقی زاده با اعلام شماره ۱۴۱ اطلاعات راهها و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ به عنوان مرکز اطلاع یابی از آخرین وضعیت جاده ها در روزهایی که وضعیت جوی نامناسب است از مردم خواست برای پیشگیری از هرگونه حادثه بهتر است از انجام سفرهای غیرضروری جلوگیری و سفر خود را به عقب بیندازند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.