| کد خبر: 201621 |

وضعیت خطوط ریلی کرمان اصلا قابل قبول نیست

نماینده مردم کرمان و راور وضعیت خطوط ریلی استان کرمان را قابل قبول ندانست و گفت: اولین دغدغه ما بازسازی خطوط ریلی و بهبود شرایط حمل و نقل است.

تین نیوز

نماینده مردم کرمان و راور وضعیت خطوط ریلی استان کرمان را قابل قبول ندانست و گفت: اولین دغدغه ما بازسازی خطوط ریلی و بهبود شرایط حمل و نقل است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر،  محمدرضا پورابراهیمی صبح شنبه در دیدار با مدیر کل راه آهن کشور عنوان کرد: استان کرمان در حوزه حمل و نقل ریلی نیاز به اقدام جدی دارد، این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و مکانی که دارد، شاه راه حمل و نقل جنوب به شمال و شرق و غرب کشور و مسیرهای اصلی و فرعی است.

وی ادامه داد: وضعیت خطوط ریلی استان کرمان اصلا قابل قبول نیست و بدترین وضعیت در مسیر زرند و بافق تا یزد دیده می‌شود، که بعضا سرعت قطار در برخی مناطق به ۳۰ کیلومتر می‌رسد و کیفیت قطار و سرعت در این منطقه مورد اعتراض مردم بوده است.

پورابراهیمی لزوم بازسازی خطوط ریلی در استان را یادآور شد و گفت: از سه سال قبل توافق شد بر اساس برنامه زمان بندی در مورد این مسئله اقدام شود و با وجود توافقات با وزیر راه وقت، اما حمایت های لازم از طرف مجموعه راه آهن نداشتیم.

وی اظهار کرد: اولین دغدغه ما بازسازی خطوط ریلی و بهبود شرایط حمل و نقل است. تسریع در عملیات اجرایی خط راه آهن کرمان سیرجان انتظار می‌رود و باید زودتر تعیین تکلیف شود.

پورابراهیمی گفت: خطوط فرعی فولاد بوتیا خوشبختانه وصل شده که ظرفیت در حمل و نقل بومی است و خط ریلی جلال آباد هم به طول ۴۴ کیلومتر ظرفیت دیگری است که باید عملیات اجرایی آن را آغاز کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ارتقای کیفیت واگن های مسافربری استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دو خط جدید کرمان به مشهد و کرمان به تهران را لازم داریم.

وی لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی برای کیفیت بخشی در خطوط ریلی استان کرمان یادآور شد و گفت: هر اندازه توسعه حمل و نقل ریلی داشته باشیم، صرفه جویی در سوخت های فسیلی دارد.

پورابراهیمی تامین اعتبار برای ساختمان اداری جدید راه آهن کرمان را درخواست کرد و گفت: درخواست داریم که همزمان با اعتبارات در حوزه های ریلی برای ساختمان و ستاد و پرسنل هم تامین اعتباری شود.

وی بیان کرد: در ظرفیت بودجه آنچه در توان داریم در کنار راه آهن هستیم تا هر جا نیاز باشد کنار آنها باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.