| کد خبر: 210336 |

نگران شیوع مجدد ویروس کرونا هستیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: نگرانی جدی برای شیوع مجدد ویروس کرونا در این استان وجود دارد لذا مردم باید همچنان توصیه‌های بهداشتی و رعایت طرح فاصله‌گذاری را مورد توجه جدی قرار دهند.

تین نیوز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: نگرانی جدی برای شیوع مجدد ویروس کرونا در این استان وجود دارد لذا مردم باید همچنان توصیه‌های بهداشتی و رعایت طرح فاصله‌گذاری را مورد توجه جدی قرار دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین خوش‌اقبال روز دوشنبه در نشست کمیته امنیتی، انضباطی و اجتماعی ستاد مبارزه با کرونا کردستان اظهار داشت: در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری و امور بهداشتی تمام زحمات بخش‌های مختلف که تاکنون برای کنترل این ویروس کشیده شده، به هدر می‌رود.

وی با بیان اینکه استان کردستان هنوز شرایط سفید را از لحاظ این بیماری ندارد اما مراقبت‌های شخصی بهترین راه مقابله با شیوع کرونا است، اضافه کرد: کمبودی در رابطه با کالاهای اساسی نداریم و در انبارهای استان به اندازه کافی کالا وجود دارد.

خوش اقبال با اشاره به اینکه تجمع در پارک‌ها همچنان ممنوع است و شهرداران باید در این ارتباط نظارت لازم را داشته باشند تا حضور به صورت انفرادی باشد و تجمعی صورت نگیرد،  یادآور شد: با وجود کاستی‌ها و شرایط ویژه تحریمی در کشور با لطف خدا و همراهی ملت،  توانستیم عملکرد مناسبی در خصوص مقابله به این بیماری داشته باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه ظرفیت تخت‌های‌ مراکز درمانی پر نشده است، گفت: در برخی از شهرستان‌ها ۷۰ درصد تخت‌های مراکز درمانی اشغال شده بود که این شرایط را مدیون همکاری دستگاه‌های مختلف هستیم.

دکتر فرزین رضاعی با بیان اینکه برای ۹۰ درصد جمعیت استان غربالگری انجام شده است، افزود: ۱۰ درصد باقی‌مانده به تماس‌های گرفته شده کارشناسان مرکز ۴۰۳۰ پاسخ ندادند.

وی اضافه کرد: ۱۶ هزار قرنطیه خانگی در استان داشتیم که همکاران به صورت روزانه با آنها برای رعایت قرنطینه تماس می‌گرفتند و دستور العمل های لازم را برای اجرا به آنها می‌دادند.

رضاعی یادآور شد: از این تعداد تنها ۱۰۰ نفر نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند که آزمایش‌های صورت گرفته در رابطه با ۸۰ نفر شان مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش خفیفی در رابطه با کرونا در دو روز اخیر در استان رخ داده است، افزود: موج تاکنون در حد خاصی افزایش یافته و بعد از مدتی روند کاهشی پیدا می‌کند بنابراین تا ۱۰ روز آینده نمی‌توانیم نظری در مورد اثر باز شدن برخی صنوف بر شیوع کرونا بدهیم.

رییس پلیس امنیت فرماندهی انتظامی کردستان نیز با اشاره به اینکه در زمان شیوع کرونا ۱۶ میلیارد و ۴۱۸ میلیون ریال کالای احتکاری کشف شده است، گفت: ۱۷ نفر در رابطه با انعکاس آمار کذب در مورد کرونا شناسایی شده و برخورد قانونی با آنها صورت گرفت.

سرهنگ رسول برزویی اضافه کرد: در حوزه محدودیت‌های ترافیکی ۲۵۹ خودرو با محرز شدن تخلف توقیف و ۲۶۰ فقره اعمال جریمه پنج میلیون ریالی برای خودروهای متخلف انجام شد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم گفت: یک هزار و ۱۰۰ واحد در مجموع پلمب شد که بازگشایی این واحدها آغاز شده ضمن اینکه ۶ هزار واحد صنفی پرخطر برابر با ۷.۳ درصد در این مدت آسیب دیدند و در شرایط تعطیلی قرار دارد.

بختیار خلیقی با بیان اینکه سه هزار و ۳۸۰ تن کالای اساسی از جمله، برنج، روغن، شکر و خرما در حال توزیع در فروشگاه‌های مرتبط است،  یادآور شد: یک هزار و ۱۵۱ بازرسی نیز انجام شده و ۵۵۳ پرونده تخلف به ارزش ۹ میلیارد ریال به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

معاون حمل و نقل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان هم گفت:‌ از اسفند تا اواخر فروردین یک میلیون تن کالا حمل شده که از نظر وزنی ۲۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه افزایش یافته که اکثرا این محموله ها، کالاهای مورد نیاز و بهداشتی بوده است.

سید عبدالرحمان حسینی افزود: در این مدت ۳۹ هزار سفر برون شهری در استان انجام شده و ۲۱۸ هزار مسافر هم جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه به کمتر از نصف کاهش یافته است.

براساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دوشنبه هشتم اردیبهشت در مجموع ۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۸۰۱ نفر رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.