| کد خبر: 206699 |

محورهای کردستان برفی و لغزنده است/ بارش‌ها از فردا کاهش می‌یابد

از صبح امروز دوشنبه تاکنون در محور سنندج به کامیاران (گردنه مروارید) و محور مریوان به سقز و سروآباد به پاوه بارش برف گزارش شده و طبق اعلام هواشناسی این سامانه بارشی از صبح فردا سه‌شنبه آسمان استان را ترک خواهد کرد.

تین نیوز

از صبح امروز دوشنبه تاکنون در محور سنندج به کامیاران (گردنه مروارید) و محور مریوان به سقز و سروآباد به پاوه بارش برف گزارش شده و طبق اعلام هواشناسی این سامانه بارشی از صبح فردا سه‌شنبه آسمان استان را ترک خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دانش زندی با اشاره به بارش‌های اخیر در استان کردستان اظهار کرد: از صبح امروز دوشنبه تاکنون در محور سنندج به کامیاران (گردنه مروارید)، مرز باشماق، محور مریوان به سقز و محور سروآباد به پاوه بارش برف گزارش شده است.

وی افزود که تردد در گردنه ژالانه و تیژ تیژ گاران تنها با زنجیر چرخ ممکن است.

 رئیس مرکز مدیریت راه‎‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به انجام عملیات تیغه‌زنی و نمک پاشی تصریح کرد: در گردنه صلوات آباد سنندج، سطح جاده زرینه، محور دیواندره به بیجار، محور قروه به سنقر و محور تکاب به ایرانخواه یخ‌زدگی سطح جاده گزارش شده است.

وی عنوان کرد که عملیات راهداری با ١۰١ دستگاه ماشین آلات، ١۷۶ نفر پرسنل و ۸۵۰ کیلومتر باند برف روبی در شبانه روز گذشته انجام شده است.

زندی در پایان یادآور شد: عملیات راهداری شامل لکه گیری با آسفالت، تمیز کردن پل، تمیز کردن نیو جرسی، لایه روبی پل لوله ای و ریزش برداری است.

در خصوص ادامه بارش‌ها در آسمان استان، خسرو سیف پناهی شعبانی، کارشناس هواشناسی استان کردستان نیز گفت که از صبح سه‌شنبه این سیستم، تنها بارش‌های خفیف و پراکنده در استان خواهد داشت.

وی گفت: از ظهر سه‌شنبه تا روز پنجشنبه جوی آرام و در صبح‌ها نیز کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان کردستان اظهار کرد: درحال حاضر در شهر مریوان بارش باران خفیف و در زرینه نیز بارش خفیف برف ادامه دارد.

وی افزود که در شهرستان مریوان ١۹ میلیمتر، بانه ١۶، کامیاران ١۶، قروه ١۲، سقز ۷، سنندج ۶ و بیجار ۵ میلیمتر بارش ثبت شده است.

سیف پناهی شعبانی در پایان یادآور شد: ارتفاع برف تازه در شهرستان بانه ۳ سانتی‌متر، شهرستان بیجار ۲ سانتی‌متر، قروه ١ سانتی‌متر و زرینه ۴ سانتی‌متر بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.