| کد خبر: 168162 |

◄ فرودگاه سقز دوسال آینده افتتاح می‌شود

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان از اختصاص 310 میلیارد ریال برای تکمیل ترمینال و باند فرودگاه سقز خبر داد و به تشریح وضعیت این فرودگاه پرداخت.

تین نیوز

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان  از اختصاص  310 میلیارد ریال برای تکمیل ترمینال و باند فرودگاه سقز خبر داد و به تشریح وضعیت این فرودگاه پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز، محسن سیف‌زاده از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی فرودگاه سقز خبر داد و گفت: 210 میلیارد ریال برای تکمیل باند و سطوح هوایی و 100 میلیارد ریال نیز برای احداث ترمینال این فرودگاه در نظر گرفته‌شده است.

او گفت: اقدامات لازم برای تکمیل فرودگاه سقز با سرعت در حال انجام است و در صورت تأمین اعتبار این فرودگاه تا 2 سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان در ادامه گفت: این فرودگاه در پنج کیلومتری جاده سقز-مریوان قرار دارد، طول باند این فرودگاه 2 هزار و 500 متر و عرض آن 45 متر است که برای نشست و برخاست هواپیماهایی در ابعاد ATR72 با ظرفیت 70 مسافر مناسب است.

سیف‌زاده به عملیات احداث مناقصه احداث ترمینال و ساختمان جانبی فرودگاه سقز اشاره کرد و گفت: مناقصه تکمیل باند و سطوح پروازی این فرودگاه نیز هفته گذشته در سایت منتشر شد و تا یک ماه آینده پیمانکار آن مشخص خواهد شد.

به گزارش ایرنا، او گفت: تملیک 15 هکتار اراضی جدید برای این فرودگاه انجام شده و در مرحله تأمین اعتبار قرار دارد که پس از تهیه سند مالکیت، به‌زودی بهای آن به مالکان و کشاورزان ذینفع پرداخت می‌شود.

مدیر فرودگاه‌های استان کردستان گفت: عملیات ساخت این فرودگاه از چند سال قبل توسط وزارت راه و شهرسازی شروع شده بود اما تکمیل آن به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذارشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.