| کد خبر: 163092 |

خدمات گمرکات کردستان 24 ساعته شد

مدیرکل گمرکات کردستان از آمادگی کارکنان این اداره کل در مرزهای استان (باشماق و سیرانبند) برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی به صورت 24 ساعته و شبانه روزی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل گمرکات کردستان از آمادگی کارکنان این اداره کل در مرزهای استان (باشماق و سیرانبند) برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی به صورت 24 ساعته و شبانه روزی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، بختیار رحمانی پور اظهار کرد: با توجه به تراکم کاری در روزهای پایانی سال و به منظور تسهیل در ارائه خدمات گمرکی مناسب و شایسته به مردم، گمرک های استان کردستان همانند سال های گذشته از نیمه اسفند، نوبت های کاری را به 24 ساعت افزایش دادند.

وی افزود: این کار موجب تسریع و تسهیل در روند فعالیت های تجاری و تردد مسافران، بویژه از مرز رسمی باشماق مریوان به منطقه اقلیم کردستان عراق شده است.

رحمانی پور یادآور شد: سال گذشته در ایام تعطیلات نوروزی، یک هزار و 441 خودرو سواری و 62 هزار مسافر از طریق گمرک های استان کردستان تردد کردند که کارکنان گمرک با برقراری شیفت های کشیک نوروزی به آنان خدمات ارائه کردند.

مدیرکل گمرک های کردستان به خروج خودروها از مرزهای استان هم اشاره کرد و گفت: هموطنان می توانند با انجام تشریفات گمرکی، نسبت به خروج موقت خودروهای شخصی خود از کشور و از طریق مرزهای کردستان اقدام کنند.

رحمانی پور با بیان اینکه مدارک خودرو از جمله کارت مالک وسیله نقلیه برای خروج از مرز ضروری است، افزود: در صورت مالک نبودن راننده، وکالت نامه صاحب خودرو همراه با مدارک شخصی راننده برای انجام تشریفات گمرکی نیاز است.

به گزارش ایرنا، گمرک های استان کردستان با چهار شعبه فعال در سنندج، باشماق، سیرانبند بانه و بانه خدمات گمرکی به فعالان اقتصادی و مسافران و خودروها ارائه می کند.

گمرک سیرانبند بانه و گمرک باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرکات بانه و مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

روزانه ۱۳ میلیون دلار کالا از مرز باشماق مریوان ترانزیت می شود و مرز سیرانبند بانه نیز دومین و نزدیک ترین مرز مشترک استان کردستان با منطقه شمال عراق است که از حیث حجم صادرات کالا و شمار فعالان و شاغلان اقتصادی رتبه دوم بازارچه های این استان را به خود اختصاص داده است.

کردستان از استان های مرزی کشور بوده که 227 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق، سه بازارچه و یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با مجوز ورود 75 قلم کالا دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.