| کد خبر: 251931 |

یادمان زنده یاد حسین راحت طلب

حسین راحت طلب از فعالان و متخصصان حوزه حمل و نقل دریایی، بازرگانی و کشتیرانی درگذشت.

تین نیوز

حسین راحت طلب از فعالان و متخصصان حوزه حمل و نقل دریایی، بازرگانی و کشتیرانی درگذشت.

به گزارش تین نیوز، زنده یاد راحت طلب دوره آموزشی علوم دریانوردی را در کشور آلمان گذرانده و دارای سابقه و تخصص چند ده ساله در زمینه کشتیرانی بود.

راحت طلب

زنده یاد راحت طلب علاوه بر ایجاد شرکت های بازرگانی و کشتیرانی، سابقه نمایندگی کشتیرانی های معتبر خارجی را نیز در پیشنه کاری خود داشت.

راحت طلب

سید حسین میر محمدعلی دوست و همکار زنده یاد راحت طلب درباره خصوصیات اخلاقی وی می گوید: در طول ساهای متمادی دوستی و شرکت ما، هرگزمرحوم راحت طلب را عصبانی و یا گله مند ندیدم. او همیشه آرام و متین بود  و تلاش می نمود مسائل را با حفظ خونسردی حل کند و اصولا همیشه مثبت فکر می کرد.

راحت طلب

IMG-20230130-WA0015

 تین نیوز مراتب تسلیت خود را به خانواده آن مرحوم عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحوم آمرزش و آرامش و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی در این مصیبت آرزو می نماید.

تذکر مهم: از افرادی که مرحوم را می شناختند و از سوابق، خدمات و فعالیت های مرحوم اطلاعاتی دارند، دعوت می کنیم مطالب خود را برای درج در صفحه یادمان زنده یاد حسین راحت طلب برای ما ارسال کنند.

همچنین چنانچه دوستان و علاقمندان مرحوم مطلب یا یادداشتی در مورد شخصیت ایشان دارند، لطفا در قسمت کامنت های این صفحه (صفحه یادمان زنده یاد)، نظرات و یادداشت های خود را بنویسند.

ضمنا چنانچه تصاویری از ایشان در دسترس دارید که می تواند در این صفحه منتشر شود، برای ما ارسال نمایید.

یادداشت

راحت طلب

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد شهرامي 2 0

    با عرض سلام و خسته نباشيد

    اين متني است كه دوست داشتم دردر مورد دوست عزيز و ارجمندم ، حسبن راحت طلب عزيز با شما به اشتراك بگذارم.
    جوان بودم كه دوستي من با حسين راحت طلب ، درست عزيز و گرانقدرم شروع شد. بیش از پنجاه سال شانس همجواری و دوستي نزدیک باایشان را داشته ام. مطالبی كه امروز در مورد ايشان بيان ميكنم ازروی عرف وتعارف نمی باشد ، آقاي حسين راحت طلب به معناي واقعي انسانی فرهیخته واشنا به دانش روز و با خصوصیات اخلاقی منحصر به فرد بود. من درحد توانایی ‌و بضاعتم خیلی از ایشان یاد گرفتم . تا به امروز چنین شخص نازنین، بزرگوار ، بخشنده و فهیم وهوشمندی را ندیده بودم وفکر می‌کنم نخواهم دید . صبور و آرام ، دقيق واگاه و با گذشت بود .درباره هيچ كس، حتی مغرضین قضاوت نمیکرد . اندیشه های بالایی داشت وعاشق ایران وفرهنگ اصیل ومترقی بود . اهل ریا وخود نمایی نبود و اصولا هیچ ثروت وموقعیتي نمیتوانست اندکی به تواضع ، فروتني وانسان دوستی او لطمه بزند .بسياري درکنار ايشان رشد و پيشرفت كردند و هرگز نديدم در ياري رساندن به ديگران مضایقه کند . هیچوقت عصبانی نمیشد واگر کسی عصبانی و يا ناراحت بود وقتی با او ملاقات می‌کرد آرام میگرفت هیچوقت کسی را ناراحت وسرزنش نمیکرد ولی صادقانه وبا خردمندی خاص خویش به اشخاص کمک مادي ومعنوی می‌کرد .حتی از کسانی که در حق ایشان بدی کرده بودند خرده نميگرفت . واقعا شگفت زده ميشدم كه چنين انساني با آن سطح از دانش روز و حرفه اي در پيشه ي خود چه قدر بزرگوار ، متين و باگذشت بود. هيچگاه به دنبال پست ومقام ظاهری نبود .غیراز تخصص بازرگانی ، كشتيراني وحمل ونقل بین الملل كه در آن سرآمد بود در حوزه هاي ديگر همچون اقتصاد ، جغرافيا ، فرهنگ وجامعه شناسی صاحب نظر بود. يك تحلیل گر باور نکردنی بود. هميشه سعي ميكرد به دور از هیاهو وشهرت باشد . ايشان براي هميشه در ذهن و فكر من زنده است و ياد او به عنوان بهترين نمونه از انساني آزاد و انديشمند و مترقي در قلب من جاويدان خواهد بود. هرکه اورا شناخت مجذوب ودوستدار او بود.
    احمد شهرامی