| کد خبر: 243507 |

◄ یادمان زنده یاد سید مرتضی نصری سرپرست استانی تین نیوز

مراسم خاکسپاری زنده یاد سید مرتضی نصری، روز پنجم خرداد ماه با حضور اقوام، همکاران و دوستدارانش در بهشت حسینی قزوین برگزار شد.

تین نیوز

سید مرتضی نصری پیشکسوت رسانه ای، مرد خستگی ناپذیر عرصه رسانه و سرپرست استانی تین نیوز چهارم خرداد ماه 1401 به رحمت خدا رفت.

به گزارش تین نیوز، مراسم خاکسپاری زنده یاد سید مرتضی نصری، روز پنجم خرداد ماه با حضور اقوام، همکاران و دوستدارانش در بهشت حسینی قزوین برگزار شد.

آشنایان، همکاران و دوستان این پیشکسوت رسانه ای به یاد او، پیام های تسلیتی ارسال کردند که در ادامه آمده است:

- جواد حق‌ لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان قزوین: خبر تالم بار درگذشت خبرنگار پیکسوت و ارزشمند استان قزوین زنده‌ یاد سید مرتضی نصری مایه تاسف و تاثر شد.

ایشان در طول سال‌ های فعالیت رسانه‌ ای خود همواره در راه انعکاس مطالبات استان قزوین به ویژه در جهت پیشرفت و توسعه صنعت حمل و نقل تلاش های زیادی کرد که بدون شک آثار آن هیچ گاه از یادها نخواهد رفت.

اینجانب ضمن ابراز همدردی فقدان ایشان را به خانواده معززشان و اهالی خانواده بزرگ و زحمتکش رسانه تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق برای آن فقید سعید رحمت و آمرزش الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی خواستارم.

- ...: زنده‌ یاد سید مرتضی نصری در شمارِ بلند پایه‌ ترینِ رجالِ فرهیخته فرهنگی این استان( قزوین) و پیش کسوت حرفه روزنامه نگاری بود که با کوله باری گران‌ بها و بی‌ نهایت سنگین در ذهن و ضمیر ما از خاک به افلاک پر کشید.

مردی با اخلاق، صبور، مهربان و بسیار نجیب که رسالت رسانه ای خود را به عالی ترین شکل ممکن در کوران حوادث روزگار ایفا کرد و یادگاری های فاخر خویش را در قالب مقالات و مطالب و صدها اثر رسانه ای مکتوب برای دوستدارانش به یادگار گذاشت، اما دریغ که توسن چموش روزگار به فراق سید بیشتر راضی بود تا بر بقای او.

 خداوند روح نستوه و پرتلاش و خلاق سید مرتضی نصری را شادی ابدی ببخشد و روزگارِ منزلتِ فراگیرِ چنین چهره‌ های درخشانی را برای نسل های آتی ما فرا رساند. یادش تا رسانه و رسانه ای ها زنده اند روشن و تابناک باد!

- ...: استاد پیشکسوت، مردی مهربان از جنس مردمی، مرگت برای ما چه سخت باور کردنی است. روحت شاد استاد بزرگوار

- علی مراد مصیبی دهکردی فعال رسانه‌ ای و مدیر دفتر خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور در استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد):  درگذشت دوست و همکار عزیزمان را به خانواده محترمشان و جامعه رسانه‌ ای کشور و ریاست محترم مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده محترمشان صبر جزیل مسئلت می نمایم. ما را در غم خود شریک بدانند.

- بهمن طاهرخانی: خبر درگذشت صدیق گرامی و عزیز جناب آقای سیدمرتضی نصری از فعالان آگاه عرصه خبرنگاری موجب تأسف عمیق گردید. مصیبت وارده را به خانواده محترم و بازماندگان محترم ایشان و فعالان عرصه خبرنگاری و رسانه تسلیت عرض نموده و برای روح آن مرحوم از درگاه الهی غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان طول عمر با عزت صبر و بردباری مسئلت می نمایم.

- رضا خسروشیری مدیر دفتر مرحوم دکتر راه چمنی و عضو شورای مرکزی حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی: خبر درگذشت همکار عزیزمان مرحوم مغفور مهندس آقا سیدمرتضی نصری دبیر حزب وحدت و همکاری ملی استان قزوین و سرپرست روزنامه همکاری ملی باعث تاثر و تاسف فراوان گردید. بی شک شخصیت مودب و دوست داشتنی و خیراندیش ایشان برای دوستان و آشنایان بی بدیل و فراموش نشدنی است. برای آن مرحوم علو درجات و مغفرت الهی وبرای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

-جعفر بخشی بی نیاز، عضو شورای مرکزی مجمع اندیشکده های بین المللی مجازی ایران:  با نهایت تاسف با خبر شدیم خدمتگزاری دیگر از دیار زاگرسیان و قزوین غیور و تمدن ساز،  سرپرست استانی سایت خبری تحلیلی تین نیوز و بین نیوز که از فعالان و پیشکسوتان رسانه استان قزوین بود دارفانی را وداع کرده است. ایشان از سال 56 فعالیت رسانه‌ای خود را آغاز و همکاری با رسانه‌ هایی مانند روزنامه کار و گارگر، اطلاعات، رسالت، جمهوری و هفته نامه‌های محلی استان از جمله ولایت، حدیث ما و....را در پیشینه داشت.

ایشان یک تلاشگر به تمام معنی، با ایمان، صبور، انسان دوست، مقاوم، مبارز، دلیر، شجاع، وطن دوست، مردم دار و در نهایت الگو بودن برای ایرانیان در گفتار، کردار و پندار  که بخشی از ویژگی های برجسته اخلاقی آن فقید سعید بود. ابعاد مراتب خدمتگزاری ایشان بر کسی پوشیده نیست.

- سید حسین جعفری (بوشهر): خبر درگذشت مرحوم مغفور آقا سید مرتضی نصری باعث تاثر و تاسف فراوان گردید. بی شک شخصیت مودب  و دوست داشتنی وخیراندیش ایشان برای دوستان و آشنایان بی بدیل و فراموش نشدنی است. برای آن مرحوم علو درجات و مغفرت الهی وبرای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

- مهدی نیک نام، نماینده بین نیوز در اردبیل: خبر درگذشت ناگهانی استاد و خبرنگار پیشکسوت جناب آقای سید مرتضی نصری موجب تأثر و تألم گردید. اینجانب این مصیبت بزرگ را به خانواده آن مرحوم، دوستان و همکاران وی به ویژه اصحاب رسانه تسلیت عرض می نمایم. از درگاه خداوند رحمان علو درجات برای آن فقید و سعید و صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم مسئلت می‌نمایم.

- جعفر بخشی بی نیاز، نویسنده و روزنامه نگار:  سید مرتضی نصری را با تمام خاطرات تلخ و شیرینش به خاک سپردیم. خانه ای جدید در بهشت صدر کنار یک دیوار و نامی که نشان از ۴۰ سال و اندی فعالیت رسانه ای داشت. دوستان می گفتند انتظار این بود که سید در قطعه هنرمندان آرام می گرفت. مراسمش شلوغ تر از این بود‌‌ و البته گمان این بود که ما چهره های شناخته شده بیشتری از اصحاب رسانه را در مراسم می دیدیم. این که چرا نشد سوال است که بعید می دانم پاسخی برای آن بگیریم. هر چه بود دیگر مرتضی در بین ما نیست. روحش شاد و نامش برای همیشه متبرک باد.

 برای به خاکسپاری مرتضی خیلی ها قدم رنجه کردند و آمدند. دوستان مطبوعاتی و رسانه ای و برخی مسئولان از جمله مدیر کل ارشاد استان. حضور تمام عزیزان در بهشت صدر توتیای چشم شد و عصر پنج شنبه رد پای معرفت بر خاک بهشت صدر نشست.‌ لازم است از تمام دوستان مطبوعاتی و رسانه ای برای این حضور گرم صمیمانه تقدیر شود‌. همان حضوری که در مراسم به خاک سپاری بانوی قلم خواهر عزیز خانم امیری و مرتضی حداد ثبت و ضبط شد و نشان داد که هنوز رفاقت رنگ نباخته و کمرنگ نشده است.

اما در این میان رد پای جناب فائزی مدیر کل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم پررنگ تر از بقیه بود. فائزی آمد چون مسئولیت پذیر بود و هست. این که از دنیای رسانه؛ عزیزی به کوچ اجباری می رود؛ فائزی را بر آن داشت که مستقیم و بی واسطه در این مراسم شرکت کند و دیگر بار نشان دهد که این جایگاه را به درستی و به شایستگی گرفته است. حضور چنین مدیری در عرصه فرهنگ استان حال بچه های رسانه و مطبوعات را خوب کرده است. به آنها امید داده و روند پیگیری مطالبتشان را هموار نموده است.

خانواده نصری از حضور تک تک عزیزان در این مراسم قدردانی کردند. از مسئولانی که آمدند. از دوستان رسانه. از بستگان. از همسایه ها. از رفقای نزدیک سید. گفتند حضور این عزیزان داغ مرتضی را کم کرد و معرفت آنها را به نمایش گذاشت. البته کاش قبل از مرگ رسانه ای ها؛ این همدلی و هم زبانی خودش را نشان دهد وگرنه در فراق و کوچ همه برای گرفتن تابوت حضور دارند.

حرف آخر این که مرتضی رفت. اما هستند دوستان دیگری که بیمارند و حال خوشی ندارند و همچنان امید به پیگیری و توجه متولیان فرهنگی استان دارند. دوستانی که یا روی تخت بیمارستان اند یا در کنج عزلت و گمنامی در خانه به امید کورسویی و کمکی و دستی. به قول عزیزی که نوشته بود: کاش قبل از بدرقه پیکر بی جان اهالی رسانه و تجمع در گورستان و نصب بنر و عرض تسلیت، در سال های زنده بودن؛ احوال این جماعت مظلوم را بپرسند که عمری صدای همه را به گوش ها می رسانند به جز فریاد خودشان ... !!!

-...: از زمانیکه در روزنامه کیهان بود می شناسمش برای انجام کاری آمد با من وصنف حمل و نقل آشنا شد، آنقدر شیفته فعالیت مردمی ما شده بود که کار اصلی را فراموش کرد وتا پایان عمر عاشقانه برای مردم کار کرد، بی نظیر بود. روحش شاد، نامش ماندگار، خانواده محترمش سربلند.

نصری 12

نصری 1

نصری 2

 

نصری 6
حضور مدیر مسئول و هیئت تحریریه روزنامه سراسری سراج بر سر مزار و مراسم تشییع و ختم زنده یاد سید مرتضی نصری سرپرست روزنامه سراسری سراج در استان قزوین
 
نصری 8
زنده یاد سید مرتضی نصری سرپرست روزنامه سراسری سراج در استان قزوین

 

نصری 9

نصری 10

 

نصری 11

نصری 13

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.