| کد خبر: 258418 |

طرح کمربندی جنوب شهرکرد تکمیل می شود؟

شهردار شهرکرد با بیان اینکه اجرای ادامه کمربندی جنوب شهر ۲۸ سال معطل مانده است، گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ متر از جاده کمربندی تیغ زده شده و واحد حقوقی و املاک شهرداری با عزم جدی به دنبال اجرای این پروژه است.

تین نیوز

محمدحسین واحدیان در جلسه با رئیس پلیس راهور استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مباحث ترافیکی را باید از دو بُعد نرم افزاری و سخت افزاری بررسی کرد، اظهار کرد: طرح جامع ترافیک پس از سه سال از سوی شورای ترافیک استان و شهرستان تأیید و در کمیته های فنی در تهران نیز تأیید و در حال حاضر باید توسط وزارت کشور تأیید و مجوزهای لازم جهت اجرا اخذ شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، شهردار شهرکرد افزود: طرح جامع ترافیک شهرکرد می تواند چراغ راهی برای مسئولان باشد چراکه رفع مشکل ترافیک تنها خیابان سازی نیست و باید به دنبال ساماندهی پارک حاشیه ای، پارکینگ سازی، احداث تقاطع های غیرهمسطح، کمربندی و پیاده روسازی باشیم.

شهردار شهرکرد احداث کمربندی ها برای کاهش بار ترافیکی در شهر را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه دسترسی جاده نمایشگاه به میدان قمربنی هاشم (ع) انجام و عملیات عمرانی توسط دو گروه در حال انجام است که بخشی از ترافیک فارابی و حافظ شمالی را کاهش می دهد.

واحدیان ادامه داد: همچنین عملیات عمرانی در یک باند تپه باباولی در منظریه انجام و باند دوم نیز در حال اصلاح است که به سمت بلوار جهاد و بلوار فرهنگ و جاده سلامت اتصال پیدا می کند.

وی با بیان اینکه اجرای ادامه کمربندی جنوب ۲۸ سال معطل مانده است، تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ متر از جاده کمربندی تیغ زده شده است و واحد حقوقی و املاک با عزم جدی به دنبال اجرای این پروژه هستند.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: در راستای کاهش بار ترافیکی میدان معلم از کاشانی به سمت کوی پلیس در حال طراحی هستیم که پس از اخذ مجوز و مصوبات عملیات زیرسازی این مسیر انجام می شود.

واحدیان احداث سه تقاطع غیرهمسطح را از اولویت های مدیریت شهری دانست و ادامه داد: از مجموع ۱۱ تقاطع مطرح شده سه تقاطع در اولویت است که تقاطع میدان معلم به واسطه ایجاد دسترسی ها به سمت کمربندی از اولویت خارج، تقاطع بوعلی سینا نیز باید آزادسازی و در حال حاضر تقاطع طالقانی کاشانی مجوزهای شورای ترافیک استان و شهرستان را اخذ کرده است.

وی با بیان اینکه آزادسازی و تعریض پنج محور در اولویت کار شهرداری در سال جاری است، گفت: محور جاده دانشگاه شهرکرد است که با تعریض این جاده لاین کندرو آزاد می شود، همچنین محور بوعلی سینا که در ادوار گذشته ۴۰ درصد کار انجام شده بود اما طی دو ماه اخیر به ۶۰ درصد رسیده و ۹ توافق انجام و برای تصویب به شورای شهر ارسال شده است.

شهردار شهرکرد با تاکید بر اینکه تعریض جاده حافظ شمالی نیز در دسترس است که سه توافق انجام و مابقی توافقات در حال رایزنی است، افزود: همچنین پنج پلاک در خیابان ملت و عقب نشینی خیابان ولیعصر جنوبی نیز در دستور کار قرار دارد.

واحدیان با اشاره به اجرای طرح پارک حاشیه ای با هدف کاهش بار ترافیکی در شهر، اظهار کرد: در حال حاضر باید فرهنگ سازی انجام و طرح به صورت پایلوت اجرا و از مهرماه طرح به صورت مداوم اجرا شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    تنها شهر بدون کمربندی شهرکرد

  • ناشناس 1 1

    میدان معلم ورودی پر بار شهر هست و دولاین جوابگوی این ترافیک نیست شما فقط دارید فکر امروز را میکنید کدوم دسترسی آیا با این دیدگاه ده سال آینده واقعا این وضعیت میدان معلم جوابگو هست لطفا از چندتا کارشناس استفاده کنید آبروی شهر و استان در بدو ورود در میونه

  • مهدی 1 0

    متاسفم برای یه شهری مثل شهر کرد که کمربندی ندارد و معابر شهری خوبی ندارد بلوار و خیابان زیبایی ندارد