| کد خبر: 217195 |

عمر بیشتر از میانگین کشوری ناوگان مینی‌بوس در چهارمحال و بختیاری

معاون حمل ‌و نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: عمر ناوگان مینی‌بوس در استان ۲۹ است در حالی که سقف عمر مفید این ناوگان در کشور ۲۵ سال است.

تین نیوز

معاون حمل ‌و نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: عمر ناوگان مینی‌بوس در استان ۲۹ است در حالی که سقف عمر مفید این ناوگان در کشور ۲۵ سال است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حسین مالکی افزود: با توجه به اینکه جابجایی ۵۰ درصد مسافران درون استانی از طریق مینی‌بوس انجام می‌شود نوسازی این ناوگان یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با این وجود میانگین عمر ناوگان اتوبوس در استان هشت سال و عمر کامیون ۱۴ و نیم سال است که در مقایسه با میانگین کشوری آن که ۱۵ سال است در وضعیت بهتری قرار دارد.

مالکی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای نوسازی ناوگان با عمر بیش از ۴۰ سال، تصریح کرد: برای فعالیت ناوگان حمل و نقل با بیش از ۲۵ سال محدودیت ایجاد می‌شود اما ممنوعیتی وجود ندارد، از همین رو از مالکان ناوگان با عمر بالا تقاضا می‌شود برای بهره‌مندی از تسهیلات نوسازی اقدام کنند.

معاون حمل‌ و نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری همچنین از نیاز ماهانه به پنج هزار حلقه لاستیک در استان خبر داد و گفت: این در حالی است که از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۷هزار حلقه لاستیک دولتی به استان اختصاص یافته که جوابگوی این نیاز نیست.

مالکی خاطر نشان کرد: با توجه به رشد قابل توجه قیمت لاستیک به ویژه برای خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین، تامین این کالا برای ناوگان استان نیازمند مساعدت‌های بیشتری است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۲ هزار و ۲۰۰ ناوگان حمل و نقل مسافر و هفت هزار و ۶۰۰ کامیون ۲.۱ درصد ناوگان کشور را در اختیار دارد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.