◄ راهآهن چهارمحال وبختیاری روی ریل پیشرفت
نقاط پیشنهادی امکانسنجی ایستگاه راهآهن در جهت اتصال به خط قطار سریعالسیر بررسی شد و نتیجه تا دو ماه آینده موردبررسی مجدد قرار خواهد گرفت.
داریوش حسینی با اشاره به اینکه پروژه خط آهن آنتنی مبارکه-سفیددشت-شهرکرد به طول 92 کیلومتر در حال انجام است، گفت: این طرح ریلی شامل سه قطعه است که زیرسازی قطعه دوم به طول 21 کیلومتر تکمیل و پیمانکار قطعه اول این پروژه نیز انتخاب و عملیات زیرسازی آن آغازشده است.
به گزارش تیننیوز و به نقل از راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه مطالعات مسیر ریلی اصفهان – چهارمحال و بختیاری – خوزستان توسط یک شرکت کرهای در حال انجام است، افزود: در این طرح چند کریدور پیشنهادشده است که به این ترتیب استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری از طریق راهآهن مرکز به پایتخت متصل میشود.
وی اضافه کرد: این پروژه با حجم بسیار بالا و برآورد حدود پنج میلیارد دلار جز بزرگترین پروژههای کشور است.
حسینی از برگزاری جلسهای به منظور مکانیابی ایستگاه راهآهن شهرکرد با مسؤولان ذیربط خبر داد، ادامه داد: با توجه به مهم بودن محل استقرار ایستگاه راهآهن، لزوم توجه به دسترسی آسان مسافران، سهولت دررفت و آمد و پیشبینی توسعه منطقهای در اطراف محل قرارگیری ایستگاه نقاط پیشنهادی جهت احداث ایستگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: از نقاط پیشنهادی در جلسه تعداد سه نقطه در محدوده کمربندی شمالی شهر شهرکرد و میدان قمربنی هاشم انتخاب شد و به منظور بررسی میدانی و بازدید از این نقاط توسط مشاوران و کارشناسان در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: نقاط پیشنهادی امکانسنجی ایستگاه راهآهن در جهت اتصال به خط قطار سریعالسیر بررسی شد و نتیجه تا دو ماه آینده موردبررسی مجدد قرار خواهد گرفت.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.