| کد خبر: 179010 |

◄ راه‌آهن چهارمحال وبختیاری روی ریل پیشرفت

نقاط پیشنهادی امکان‌سنجی ایستگاه راه‌آهن در جهت اتصال به خط قطار سریع‌السیر بررسی شد و نتیجه تا دو ماه آینده موردبررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

داریوش حسینی با اشاره به این‌که پروژه خط آهن آنتنی مبارکه-سفیددشت-شهرکرد به طول 92 کیلومتر در حال انجام است، گفت: این طرح ریلی شامل سه قطعه است که زیرسازی قطعه دوم به طول 21 کیلومتر تکمیل و پیمانکار قطعه اول این پروژه نیز انتخاب و عملیات زیرسازی آن آغازشده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه مطالعات مسیر ریلی اصفهان – چهارمحال و بختیاری – خوزستان توسط یک شرکت کره‌ای در حال انجام است، افزود: در این طرح چند کریدور پیشنهادشده است که به این ترتیب استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری از طریق راه‌آهن مرکز به پایتخت متصل می‌شود.

وی اضافه کرد: این پروژه با حجم بسیار بالا و برآورد حدود پنج میلیارد دلار جز بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور است.

حسینی از برگزاری جلسه‌ای به منظور مکان‌یابی ایستگاه راه‌آهن شهرکرد با مسؤولان ذی‌ربط خبر داد، ادامه داد: با توجه به مهم بودن محل استقرار ایستگاه راه‌آهن، لزوم توجه به دسترسی آسان مسافران، سهولت دررفت و آمد و پیش‌بینی توسعه منطقه‌ای در اطراف محل قرارگیری ایستگاه نقاط پیشنهادی جهت احداث ایستگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: از نقاط پیشنهادی در جلسه تعداد سه نقطه در محدوده کمربندی شمالی شهر شهرکرد و میدان قمربنی هاشم انتخاب شد و به منظور بررسی میدانی و بازدید از این نقاط توسط مشاوران و کارشناسان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود:  نقاط پیشنهادی امکان‌سنجی ایستگاه راه‌آهن در جهت اتصال به خط قطار سریع‌السیر بررسی شد و نتیجه تا دو ماه آینده موردبررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.