| کد خبر: 241384 |

نظارت جاده‌ها با ناوگان پهپادی پلیس

تین نیوز

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهور گفت: پوشش نظارتی را در مکان‌هایی که سامانه‌های هوشمند کمتر داریم، با گروه‌های کمکی و پهپادها، تقویت کردیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ احمد شیرانی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبر ۲۱ پنجشنبه شب افزود: پلیس از بهمن سال گذشته افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی سفر برای ایام نوروز را پیش بینی کرده بود.

وی ادامه داد: ابتدای بهمن دستورالعمل‌های ترافیکی تنظیم شد، نواقص سامانه‌های هوشمند در سطح جاده ها را برطرف کردیم ودر چند استان از پهپاد استفاده کردیم تا نقاطی را که در رصد کمتر دوربین‌های نظارتی است از طریق پهپاد کنترل کنیم و رزمایش ترافیکی با شرکت تمامی سازمان‌های خدماتی امداد و نجات که در این ایام فعالیت می‌کنند در روز ۲۴ اسفند برگزار کردیم که نمایش توان عملیاتی و هم افزایی بود و می‌بایستی در ایام نوروز انجام می‌دادند.

سرهنگ شیرانی گفت: اولین جلسه شورای ایمنی مدیریت ترافیک کشور بعد از ۸ سال به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: تصادف به میزان تردد بستگی دارد در نوروز امسال با اطلاع رسانی‌ها و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی پلیس راهور که انجام شد برخلاف نوروز سال گذشته آمار کاهشی داریم و سفر‌های نوروزی، تردد و ترافیک متناسب با پیش بینی‌های پلیس راهور بوده است.

سرهنگ شیرانی گفت: با پیش بینی پلیس راهور طرحی برنامه ریزی شد که جاده چالوس و جاده هراز در روز‌های ۵ و ۶ فروردین که زمان بازگشت نیمه اول سفر‌ها می‌باشد به صورت یک طرفه مسیر شمال به جنوب را آزاد نگه داریم که هموطنان کمتر در ترافیک بمانند.

وی افزود: در جاده چالوس تا زمانی که قطعات بعدی آزادراه تهران - شمال افتتاح نشود این مشکل وجود دارد در بقیه جاده‌ها هم علی رغم استانداردی که دارد، اما گنجایش مشخصی هم دارد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم هوشمندسازی به طور کامل در کشور، اجرا شود بایستی سامانه‌های هوشمند حمل و نقل را اجرایی کنیم البته بخشی از آن اجرا شد، بخشی از سامانه‌هایی که در جاده‌ها وجود دارد دچار نقص است و همچنین بخشی از محور‌ها و جاده‌ها هنوز تحت پوشش سامانه‌های نظارتی قرار نگرفته است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهور گفت: محور‌های پر تردد مانند جاده تهران ــ مشهد، محور استان کرمان و اصفهان تحت پوشش نظارتی پلیس قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: ناوگان پهپادی پلیس به گونه‌ای است که در ایام نوروز و در طول روز می‌تواند همه مسیر‌های پر تردد استان‌هایی را که به صورت دشت است، پوشش دهد.

سرهنگ شیرانی درباره حضور فیزیکی پلیس در جاده‌ها گفت: طول جاده‌های کشور حدود ۲۴۰ هزار کیلومتر است و بایستی از تمام توان و سامانه‌هایی استفاده کنیم که با کمترین خطا و به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته فعال باشد.

وی درباره برنامه‌ها برای دور دوم سفر‌ها گفت: برگشت سفر‌ها موج ترافیکی ایجاد خواهد کرد و به مردم توصیه می‌کنیم مدیریت زمان سفر را داشته باشند و از مسیر‌هایی تردد کنند که آزادتر باشد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهور افزود: تحلیل تصادف‌ها نشان می‌دهد که در هر تصادف فوتی بیش از یک نفر کشته شدند و احساس مسئولیت بیشتر راننده را می‌خواهد، همچنین در تصادفات جاده‌ای با توجه به اینکه ۳۰ درصد تصادفات کشور مربوط به جاده‌ها می‌باشد، ولی ۷۰ درصد تلفات در جاده‌ها رخ می‌دهد بنابراین ضرورت رانندگی درست و صحیح در جاده‌ها را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در نیمه دوم تعطیلات با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم خدمات خوبی به هموطنان ارائه کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.