| کد خبر: 267558 |

◄ تشکیک در مورد تکمیل پروژه ریلی اقلید به یزد تا پایان سال

اقدامات تکمیلی پروژه ریلی اقلید به یزد از سال گذشته در اولویت قرار گرفت و امید است با بهره برداری از این خط در حوزه جابجایی بار کمک شایانی به صاحبان بار و مسافران شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از تکمیل پروژه ریلی اقلید به یزد تا پایان امسال خبر داد. 

به گزارش تین نیوز،  مهرداد بذرپاش این وعده را 27 آذر در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران بیان کرد و افزود: اقدامات تکمیلی پروژه ریلی اقلید به یزد از سال گذشته در اولویت قرار گرفت و امید است با بهره برداری از این خط در حوزه جابجایی بار کمک شایانی به صاحبان بار و مسافران شود.

وی عنوان کرد: ساخت و توسعه راه آهن رشت به کاسپین، رشت به آستارا و شلمچه به بصره، شهرکرد به اصفهان، دورود به خرم آباد در دست اقدام قرار دارند.

بذرپاش افزود: در مکاتباتی که با رئیس سازمان مناطق آزاد داشتم، درخواست تسریع توسعه بندر کاسپین را مطرح کردم. با توسعه و تکمیل بندر امیر آباد و کاسپین یک اقتصاد دریا محور را در شمال کشور شاهد خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضا قرارداد خواهر خواندگی ایران با کشورهای ترکمنستان و آذربایجان گفت: در پی این اتفاق، توافق بندر باکو با بندر کاسپین و انزلی پیش رو است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه میانه به اردبیل پروژه ۱۷۰ کیلومتری با پل ها و تونل های بزرگی است که از پیشرفت خوبی برخوردار است اما به دلیل شرایط آب و هوایی با مشکلاتی نیز روبرو هستیم.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستیابی به رشد ۳۳ درصدی ترانزیت گفت: این رکورد در جاده و ریل یک عدد است اما در پشت این عدد مذاکرات و پیمان های دو جانبه و چند جانبه نهفته است. در آبان ماه رکورد جابه جایی بار شکسته شد و اتفاق خوب ترخیص ناوگان باری رخ داد.

به گفته بذرپاش، در بخش مسافری همه ظرفیت ها برای تسهیل  فرآیند شرکت های حمل و نقلی به کار گرفته شده است. ما نیز  در قالب وجوه اداره شده مبلغی را در بانک قرار داده ایم تا سرعت نوسازی افزایش یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.