| کد خبر: 261803 |

◄ اظهار امیدواری مدیرعامل راه آهن برای صفر شدن سوانح در شبکه ریلی

امیدواریم بتوانیم به سمت صفر شدن سوانح در شبکه ریلی کشور حرکت کنیم.

تین نیوز

امیدواریم به لطف خدا و همراهی عموم کارکنان و پیگیری مستمر تلاش های صورت گرفته در حوزه ایمنی، بتوانیم به سمت صفر شدن سوانح در شبکه ریلی کشور حرکت کنیم. 

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل راه آهن این مطلب را 19 تیر ماه در نشست با اعضای کمیسیون عالی سوانح  بیان کرد و با تاکید بر ضرورت بازنگری مقررات سیر و حرکت با هدف افزایش ایمنی و رفاه مردم، خواستار اصلاح و به روز رسانی قوانین و مقررات از سوی اعضای کمیسیون شد. 

سید میعاد صالحی با بیان این که رسالت اصلی کمیسیون عالی سوانح، در واقع پیشگیری از وقوع سوانح است، تاکید کرد: روالی که هم اکنون در حوزه ایمنی در راه آهن وجود دارد، مربوط به سالیان گذشته است و لازم است تا قوانین و مقررات با توجه به مقتضیات روز از جمله افزایش شاخص حمل و سرعت سیر بازنگری شوند. 

وی افزود: در اکثر نقاط دنیا قوانین حمل ونقل ریلی به روز رسانی شده است، در کشورمان نیز نوع قطارها، چشمه های بار، سرعت قطار وسایر موارد مرتبط تغییر کرده اند و به همین دلیل باید قوانین و مقررات سیر و حرکت به روز رسانی شوند و همه نیز از آن تبعیت کنند.

 وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم اعضای خبره کمیسیون نیز با جدیت پیش رفته و قوانین و مقررات سیر و حرکت را بازبینی نمایند. 

مدیرعامل راه آهن به بازنگری آئین نامه کیلومتراژ به عنوان حرکت به سمت اصلاح رویه ها در راه آهن اشاره کرد و گفت : تغییر و به روزرسانی این آئین نامه مبالغ پرداختی کیلومتراژ ماموران افزایش قابل توجهی پیدا کرده که نقش به سزایی در انگیزه بخشی به مامورین موثر در سیر و حرکت دارد. 

وی افزود: پس از اصلاح آئین نامه کیلومتراژ، اینک نوبت به موضوع ایمنی رسیده است، نگاه ما به ایمنی، نگاه تحولی است و باید در ستاد تحول نیز موضوع ایمنی با اولویت ویژه ای مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات لازم  گام به گام به پیش برود. 

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی 7 5

    باسلام
    آقای دکتر صالحی اینجا هم که مقصر گذشتگان شدند پس چه زمانی قبول می کنید که شما هم شاید مقصر هستید چه زمانی باید بفهمیم که سیاست های شما هم غلط است برادرعزیز آمار سوانح همان گذشتگانی که شما ایشان را هر روز محاکمه می کنید خیلی کمتر از شما است این را می دانید؟یا اصلا نمی خواهید بدانید البته از عملکر ایشان دفاع نمی کنیم اما عملکرد شما اصلا قابل دفاع نیست شما واقعا برای ایمنی چه کرده اید برنامه ا ایمنی خود را در راه آهن یک بار ارائه کنید ما هم ببینیم فقط کلی حرف می زنید و رد می شوید شما هنوز نمی دانید وظیفه کمسیون عالی سوانح نگارش قوانین نیست یلکه کنترل اجرای قوانین است و نگارش قوانینی که شما آنرا کامل نمی دانید با اداره کل ایمنی و نظارت بر شبکه است نگاه جدیدی که شما به آ ن اشاره می کنید چیست؟شما برای حوزه نرم افزار وسخت افزاری ایمنی چه کار کرده اید وچه برنامه هائی دارید اصلا برای تربیت نیرو وجذب نیرو در حوزه ایمنی چه برنامه ای دارید که یک شخص درس آموخته در حوزه مدیریت را مدیر کل ایمنی را آهن نکنید کسی که خودش هنوز یک بار هم قوانین ومقررات راه آهن را مطالعه نکرده وحتی شاید دوره آنرا هم نگذرانده است آقای دکتر صالحی بجای فرافکنی ها متعدد به نظرم بهتر است جای خود را به فرد کاردان دهید کسی که راه آهن و مشکلاتش را بشناسد لزوما چون چند مقاله توسط دانشجویا خود در وصف راه آهن ارائه کرده اید راه آهن شناس نیستید برادر .
    شما مومن هستید پس برای احترام به خوتان کنار بروید تا راه آهن نابود نشد است اینکه همه چیز را به گذشت ربط می دید فقط فراربه جلو است وصیت می کنم از جوهر خودتان بگو یید
    شما همان آمار سوانح گذشتگان را تکرار کنید به صفر رساندن آمار سوانح طلبتان برادر.
    بماند که حالا ارتش مجازی شما به رهبری مدیر کل روابط عمومی تان احتمالا ظاهر خواهند شد برای توجیه عملکردتان وکوبیدن امثال ما.

    • ناشناس 5 2

      آخر عمر توبه می کنه

  • سيدمرتضي ناصريان 16 10

    به نظرم مديرعامل راه آهن در كاهش سوانح به سمت صفر موفق مي شود زيرا سانحه ممكن است بر اثر حركت رخ دهد و وقتي سرعت حركت قطارها رو به صفر شدن هست (ميانگين سرعت تجاري به زير 5 كيلومتر بر ساعت رسيده) سوانح هم رو به صفر شدن مي رود.

  • خان گزیده 13 9

    ایشان در آیین نامه کیلومتراژی که با افتخار به آن استناد می کنند بستری مملو از حوادث برای عموم کارکنان کیلومتر بگیر ایجاد کرده اند حال مدعی اند که سوانح به سمت صفر شدن پیش رود
    الان هم به توسط اداره کل سوانح و هیاتهای تخلفات افتاده اند به جان همکاران عملیاتی و با آرای نادرست آنها را لت و پار می کنند
    جناب مدیر عامل این شمای که نمره کارنامه کاریتان دارد به زیر صفر میل می کند دلاور خان

  • ناشناس 14 8

    آقای مدیر عامل شب دراز است و قلندر بیدار

  • ناشناس 14 9

    شما الان خیلی خیلی زیر صفرید

  • بازنشسته راه آهن 9 4

    باسلام
    خلاصه عرض میکنم"کسی که خوابیده باشد را می توان از خواب بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده باشد را نمی توان از خواب بیدار کرد"

  • ناشناس 7 5

    فعلا ایشون گوشش به هیچ حرفی بدهکار نیست

  • ناشناس 5 3

    بچه است
    بزرگ شده خوب میشه

  • ناشناس 5 3

    دکتر جان شما خیلی وقته سوانح رو صفر کردی
    ولی خودت خبر نداری
    چون هنوز داغی

  • ناشناس 3 2

    یک بنده خدایی بود پشت سر هم از دکتر دفاع می کرده و قربونش صدقش می رفت
    الان برادر کجایی
    دقیقا کجایی؟

  • ناشناس 1 2

    اصلا در راه آهن سوانحی وجود نداشته و نداره
    راه آهن با مدیریت مدیران خودم و زحمتکش و بسیار فهیم و افتاده ای که داره ، سوانح غلط می کنه بیاد سمت راه آهن

  • ناشناس 0 2

    شما جناب آقای دکتر صالحی
    به جای کاستن از سوانح ، بیشتر وقت برای اینستاگرام بازی تون بگذارید خیلی بهتره
    معلوم نیست شما مدیر عامل راه آهن هستی یا از مدیران اینستاگرام !