| کد خبر: 257688 |

مرور وعده های شهردار تهران؛

◄ بزرگترین تونل شهری غرب آسیا در پایتخت احداث می‌ شود

شهردار تهران در چهاردمین کنفرانس تونل ایران از احداث بزرگترین تونل شهری غرب آسیا در پایتخت خبر داد.

تین نیوز

شهردار تهران در چهاردمین کنفرانس تونل ایران از احداث بزرگترین تونل شهری غرب آسیا در پایتخت خبر داد.

به گزارش تین نیوز،  علیرضا زاکانی دوم خرداد  ماه امسال گفت: اکنون خطوط مترو تهران ۱۵۱ ایستگاه و ۲۶۷ کیلومتر طول دارد.

او با بیان این که مهمترین چالش پیش روی شهرداری تهران برای توسعه خطوط مترو کمبود منابع مالی است، افزود: مطابق برآوردهای انجام شده احداث ۴ خط جدید مترو به ۴۳۰ هزار میلیارد تومان و تکمیل ۷ خط باقی مانده به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

گزارش جنجالی روز را بخوانید؛

◄ راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان تهران مشهد به صورت یکپارچه

به گفته وی با مولدسازی و ایجاد مشارکت با دستگاه های دیگر این اعتبار را می توان تامین کرد.

زاکانی همچنین عنوان کرد: در کنار حفر تونل برای توسعه مترو، با هدف جمع آوری آب های سطحی ۵۳۰ کیلومتر تونل اصلی و ۱۲۰ کیلومتر تونل فرعی در تهران حفر شده است که عمق آن قابل مقایسه با مترو نیست. هم چنین بناست تا سال ۱۴۱۰ نیز با بهره مندی از شیوه های نوین ۱۷۰ کیلومتر دیگر به میزان تونل ها افزوده شود.

وی ادامه داد : 6 تونل شهری به طول ۲۲.۵ کیلومتر در تهران داریم و مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نیز دو تونل دیگر در تهران به بهره برداری می رسد.

 برای دریافت سریعتر اخبار مهم حمل و نقل و سایر حوزه ها  اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

به گفته شهردار تهران، نخست تونل شهید متوسلیان به طول ۹.۸ کیلومتر به عنوان بزرگترین تونل شهری غرب آسیا که انتهای اتوبان شهید صیاد شیرازی را به بزرگراه آزادگان وصل می کند و در نوع خود بی نظیر است. دوم تونل آزادراه شهید شوشتری؛ این آزاد راه به طول ۱۶.۵ کیلومتر در شرق تهران در حال احداث است با راه اندازی آن ۵.۵ درصد از حجم بار ترافیکی شرق تهران کاهش پیدا خواهد کرد.

زاکانی افزود: فاز نخست پروژه شهید شوشتری به طول ۹.۵ کیلومتر پایان امسال افتتاح خواهد شد و فاز دوم آنکه شامل تونل متصل کننده بزرگراه شهید یاسینی به بزرگراه شهید نجفی رستگار است، سال آینده به بهره برداری می رسد.

زاکانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: هدفگذاری مجموعه مدیریت شهری تهران این است تا سال ۱۴۱۰، ۷۰ درصد رفت و آمدهای درون شهری به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی صورت پذیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدی 1 1

    همه امکانات برا تهران. بقیه شهرها .کشک

  • منوچهر سلیمانی 1 1

    آقای زاکانی اگه مخای مردم را خوشحال کنید ا س ت ع ف ا بده مطمئن باش مردم بیشتر خوشحال میشن

    • ناشناس 1 1

      ایشاله قراره تو بیایی جاش

  • علی 1 0

    باسلام ، درود بر دولت انقلابی و دیگر همکارانشان که با این کارهای نیک و شایسته ایران را رو به پیشرفت های اقتصادی و غیره سوق می‌دهند دولت آقای رئیسی انشاءالله بتوانند تورم افسار گسیخته را هم کنترل کنند الهی آمین یا رب العالمین یا علی ع مددی یاحق انشاءالله التماس دعا

  • Mk 2 0

    به امید پیشرفت تمام نقاط کشورم ایران

  • ناشناس 2 1

    لطفا مترو تهران را تا ساعت 12 شب باز نگه دارید

  • علی 2 0

    همانطورکه ازنام مترو مشخصه متروتهران وحومه...دولت به حومه تهران خوصوصا جنوب غرب تهران توجه بیشتری داشته باشه خیلی عالی میشه...ادامه خط سه مترو تا رباط کریم و پرند...همه دعا گو خواهیم بود....باتشکرازتمامی دست اندارکاران توسعه کشور

  • ناشناس 1 0

    بهتره مترو شبانه روزی بشه قیمت بلیط از ساعت 11تا 5صبح 2برابر بشه وهر نیم ساعت یک بار حرکت قطار باش تا تهران کسب وکار درون شهر 24 ساعته بشه

  • خطیب 1 0

    چراهیچ کشوردنیابه اندازه ی مادنبال تونل سازی نیست؟پل سازی که راحت ترومقرون به صرفه تراست وزیبایی راصدچندان می کند....

    • ناشناس 1 0

      مطالعه ندارید تقریبا تمام تونل های طویل جاده ایی بالای ۱۰ کیلومتر در اروپا ساخته شده یکیش هم تو تایوانه و تا دلتون بخواد تونل های شهری هم ساختن تونل هایی که برای ماشین های شخصی ساخته شدند و تونل هایی که اساسا برای عبور اختصاصی حمل و نقل عمومی ساخته شدند درواقع شهرهای درست حسابی که مردمشون سطح زیست بالایی دارند شهرهای ۲ و حتی ۳ طبقه هستند که یک لایه قدرتمند منفی ۱ و حتی منفی ۲ از شبکه تونل های حمل و نقلی (مترو ، brt و ... تا عمومی) ساختند و یک شبکه تونلی قدرتمند هم زیر این ها برای عبور زیرساخت شامل شبکه فاضلاب ، برق ، مخابرات و ... به کارهایی که در کشورتان می شود افتخار کنید کمتر کشوری چنین دانش و اجرای فنی دارد و کمتر کشوری دنبال چنین بحث های سنگینی می رود ما الان در کل کشور طرح ساخت حدودا ۱۰۰ کیلومتر تونل شهری و جاده ایی را داریم شامل مراحل مختلف از طراحی تا درصد پیشرفت های بالا و انشاله به سمت ساخت ۲۰۰ کیلومتر جدید هم خواهیم رفت و انشاله ساخت تونل های جاده ایی ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر هم در دست ساخت قرار بگیرد و وارد این کلوپ جهانی (عموما غربی) بشیم تا سطح زیست برای کل مردم کشور ارتقا پیدا کند با کم شدن ترافیک ، آلودگی هوا و آلودگی های صوتی بصری اعصاب مردم راحت تر باشد مردم به حمل و نقل عمومی تکمیل ، منظم و سریع با قیمت مناسب دسترسی داشته باشند وضعیت معیشت مردم و قیمت اجناس دست مصرف کننده بهتر شود بنزین کمتری بسوزد در حوادث و فجایع ، شهرها امن تر باشند خیلی از شهرها و روستاها از بن بست دربیان راه های ترانزیتی کشور باز شود و ... این ها همه کارکردهای تونل سازیه تونل سازی منظر شهر را هم حفظ می کند برخلاف پل سازی و به شهر آرامش می دهد تملک خیلی خیلی کمتری هم نیاز دارد تونل سازی رشد اقتصادی کشور را بالا خواهد کشید . مطالعه بفرمایید .

    • سیاوش 1 0

      انسان اهل مطالعه اینقدر جمله مطالعه ندارید رو نمیگه، توضیح بدید؛ از همین توضیحات گاهی تفاوت سطح سواد افراد مشخص میشه.

  • ایرانی 1 0

    سلام با تشکر و قدردانی از جناب آقای بذر پاش برای توجه ایشان به خطوط ریلی . ان شاءالله دو خطه کردن مسیر تهران خرمشهر هم در دستور کار قرار گیرد.

  • محمد 1 0

    سوال : این تونلی که امسال و قطعه بعدیش سال آینده افتتاح می‌شود چند درصد از ساختش در زمان شهرداری جناب زاکانی بوده.
    اگر صد درصد در زمان ایشون بوده ایول داره اما مواظب باشه تونل جناب زاکانی ریزش نداشته باشه اما بنظر میاد اینکار انجام شده بود و دوره ایشون آسفالت و نصب سیتم تهویه و نصب روشنایی بوده شاید هم کمتر . یک چیز بگید بگنجه .

  • ناشناس 0 1

    بس که تونل زدن زیر تهران همه جا فرداخیابونا نشست میکنن بابا چرا مثل موش کور همش زیر زمیند نمیتونید نثل اروپا قطار هوایی وتراموا بزنید

  • حاتم تقدم 1 0

    باسلام من دوست دارم وطنم ایران بهترین وگردشگری در جهان اول باشیم و همیشه شاهد پیشرفت کشورمان باشیم

  • حیدری 1 0

    جناب شهردار لطفا"فکری به حال ترافیک جاده تهران - اندیشه شود
    ممنون

  • ناشناس 1 0

    آرزوی ماهم همین است.ان شاءالله

  • ناشناس 0 1

    چقدر هزینه وامکانات تفریحی وغیره برای تهران اونم درآید شرایط اقتصادی

  • سیاوش 1 0

    مگه تونل صدر که من علارغم شیرازی بودنم، چون چند سال تهران بودم بارها ازش رد شدم؛ یازده کیلومتر نبود؟! اشتباه می کنم؟ چطور بزرگترین تونل غرب آسیا این جدیده میشه، اونم زیر ده کیلومتر؟

  • سید عباس سین 1 0

    مبارک پایتخت نشینا. اما شما اگه گذرتون از رشت به سمت آستارا بیافته در شهر تالش با ترافیک سنگینی روبرو می‌شوید که اونم بدلیل نبود یک کمربندی زیر 5 کیلومتر در محیط صاف و بدون ذره و کوه و... که چندین ساله که هیچگونه اقدامی برای رفع این مشگل نشده.